Åre i Januari, Skiweek

Åre i Januari, Skiweek
Tja

Funderar på att dra till åre V3 2011. Under "skiweek" alltså.

Fått uppfattningen av att det bra drag överallt utanför backarna där det är sönderåkt o lååånga liftköer.
Sen undrar jag lite om nån har koll på snömängd i januari generellt?

Alltså om man åker för skidåkningen o inte för festandet, är det värt det i januari?

Åre i Januari, Skiweek
Jag skulle säga att det är en relativt lugn vecka i backarna. Får lite intrycket av att många åker hit för att supa...Det är snarare proppat på Bygget än i backarna. Det brukar vara bra med snö, men riktigt jävla kallt. Ta med bra underställ och tänk lager-på-lager!

Jag skulle säga att det är värt det!

Åre i Januari, Skiweek
Myran sa:
Jag skulle säga att det är en relativt lugn vecka i backarna. Får lite intrycket av att många åker hit för att supa...Det är snarare proppat på Bygget än i backarna. Det brukar vara bra med snö, men riktigt jävla kallt. Ta med bra underställ och tänk lager-på-lager!

Jag skulle säga att det är värt det!
Helt klart mer folk på bygget än i backarna. Kallt som fan var det förra året. Ca -30 hela januari men om du HTFU så är det ju inga problem enligt mig. Dock så brukar kabinen och hela topp zone vara stängt om det är kallt och blåsigt.

Åre i Januari, Skiweek
Jag ska dit med ett gäng från högskolan Västerås, hoppas på varmare grader denna säsong! Vad tror ni?

Åre i Januari, Skiweek
Jag har varit där varje student ski week sen 2007 och det har alltid varit bra åkning i pisterna. 2009, var högzon öppen hela tiden och det gick att åka på nästan hela skutan. Det brukar vara rejält bra ös på nattklubbarna men aldrig reflekterat över några vidare liftköer. 2010 var hutlöst kallt, nästan så att man inte ville åka alls, men tidigare år har det varit helt ok så länge man har bra kläder. 2009 t.ex. låg temperaturen runt nollan i högzon men betydligt kallare i byn. Jag hoppas verkligen på bättre väder 2011. 2010 var det mindre snö i Åre än i Östergötland och som sagts innan, hutlöst kallt

Åre i Januari, Skiweek
Vi är 8 snubbar som glider upp 15:e jan (vecka 3), det kommer bli riktigt bra drag.. Bastu hos oss, syns där!

Åre i Januari, Skiweek
Köp korv/hamburgare och dra och grilla i Ullådalen eller något!

Det gjorde vi

Tillbaka
Topp