Åre över nyår ngn?

PNyberg

Aktiv medlem
Åre över nyår ngn?
Sha! Är det några som ska fira in det nya året i Åre kanske?
Säkert ngn här som brukar göra det. Isåfall, var brukar det vara drag ngnstans. Första gången för oss nämnligen.

hade bra alla!! [sade han och letade snöflingor i den ljumma septemberkvällen]

Åre över nyår ngn?
ja då har vi en som ska vakna i en snö driva och frysa ihjäl....

varför slösa med regn när det kan snöa...
så talar en äkta malmö påg
hajj

Åre över nyår ngn?
Diplomat + Bygget är några stora tillhåll som har fester.
Sedan så finns det ju småkrogar som också har anordnat nyårsfester.

Åre över nyår ngn?
vart ska ni bo?hur gamla är ni?kostar?
jag vill också! måste styra upp en bokning med mina vänner bara.

jag har hört ryktet att man ska typ ta o boka bord i förväg på dippan och bygget över nyår.

Åre över nyår ngn?
gå på bygget o dippan... enda bra ställena i Åre, sen leta på nån shysst efterfest i en stuga :) Åkningen är ju mindre bra över jul o nyår..

Åre över nyår ngn?
nyår i Åre är inte optimalt om man är där för att åka skidor, vilket man borde vara? festandet en sådan helg tas över av champagnedrickande pappa-betalar-brats och storbystade blondiner i minimala kjolar som tar hem första bästa kille som bjuder på flest shots och drinkar. skulle nog lägga mina pengar på en kväll på stureplan istället om jag nu bara var ute efter festandet, både billigare och betydligt varmare...

Åre över nyår ngn?
i åre ska man åka skidor inte festa.. efter liftarnas stängning åkar man ändå å håller på man e inte i åre o festar puinkt slut.. fast om man vll kan man festa

Åre över nyår ngn?
19 år.. kan vara svårt att komma in på både dippan och bygget.. kör fest i stugan, billigare, bättre, roligare!

Åre över nyår ngn?
AnteM Du ahde ingen positiv inställning till Åre som Nyårs ställe. Vad menar du med att åkningen är dålig. Är det för kallt eller ngn annan faktor ja missat?

Åre över nyår ngn?
Yes , åre blir det över nyår.
Är 6 polare som ska dit mellan 28:e dec - 6 jan..
Kommer bli soft, men kallt värre :/
Alla som är festsugna så är det bara komma till Åre Fjällby stugorna :)

// Ciao

Åre över nyår ngn?
Diplomat är störst men har en viss typ av folk = stureplan i fjällen.
Bygget hänger mer säsongare på å är jävligt mycket roligare...
Men de e väl fler än en kväll ni ska gå ut??? testa båda... sen äre nog 23 för att komma in (tror jag)

Åre över nyår ngn?
åkningen i åre runt nyår om jag inte minns fel är som att åka på en nyspolad lutande hockeyrink i 20 minus...

Åre över nyår ngn?
de e jävlig kallt å isigt men bra pow.. på nyår när man står på torget brukar de var runt -30 fett soft..

Åre över nyår ngn?
Det är Bygget och Dippan som gäller om man vill ha mycket fest. Vanligtvis är det 20 år som gäller men det kanske höjs under nyår.
Det behöver inte alltid vara kallt i Åre under nyår, förra året var det ca -2 och det är ju inte så farligt!

Åre över nyår ngn?

dippal är inte riktigt min stil men bygget brukar kunna funka !
men så kan mna ju stanna i stugan å festa loss istället...

eller så gör man som jag och blir troligen tvungen att jobba på kvällen och köra hotell transfer på nyårsdan... :/

så då kan man ju alltid åka ist...

Tillbaka
Topp