Åre puder sista dagen

freeride_nu

Aktiv medlem
Åre puder sista dagen
På sportlovet var det ju helt underbart i Åre. Sista dagen vardet bäst. Det kan Freeride Johan bekräfta. Två decimeter lössnö och full fart in i skogen. Helt otroligt.

GUD ÄR GOD!!!

Åre puder sista dagen
japp en kanon vecka. Synd bara att vi inte
åkte upp på toppen sen ner på baksidan. Det kanske är någon som provat på det? bra åkning ? vessla, helikopter upp? finns det buss att åka tillbaka, fungerar det på lifkortet?

Åre puder sista dagen
Man åker vessla upp till toppen. Sedan är det ett fett åk ned till Kall. Om du vill kan du ta några åk i backarna i Kall. Sedan går vässlan tillbaks från Kall till Tväråvalvsliftarna. Det är helt klart värt att testa! Vesselturerna kostar ca 40 riksdaler!

Åre puder sista dagen
FREDRIK P
Antingen har du tagit fel på bynamnen bakom Skutan eller också har du inte varit där!
Det du kallar ett fett åk ned mot Kall är i själva verket ett ca 7 km långt transporterande och skråande(finns i och för sig ett par fina löpor men dom är få)ned till Huså.Vill man göra en trevlig tur med familjen en dag i solen kan jag rekomendera detta men som skidåkare ta hellre vesslan till toppen,och åk den riktiga Baksidan.
Brukar alltid finnas spår från toppen att följa mot nordost,följ dom eller häng på nån Åreåkare,dom brukar känna till området.
(men håll farten,det brukar gå undan utav bara h-e)Åk hela sluttningen i fallinjen,sväng lite åt höger mot slutet så finns det några branter till.Sedan är det bara att skråa av mot Sadelliften 2-3 km
Tar man höjd kan man få delar av Lillskutan/Hällfjället på köpet.

Åket jag berättat om kan vara mycket lavinfarligt emellanåt.Prata med nån pistör först om läget.

Ingen som hört något mer om Melker som jag frågat om tidigare?

mvh/Stefan

Åre puder sista dagen
Blir så trött!

Radical Rebel #1 tycker att 2 dm lössnö är det bästa han åkt? 2 decimeter! 20 centimeter! 0,2 meter! Det är väl för fan ingenting!

RR #2 uppmanar sina vänner att bryta ett av OP-åkningens viktigaste regler. Följ aldrig ett spår på berget om du inte själv vet vart det tar vägen!

Wise up!

Åre puder sista dagen
JA det stämmer att den går mot huså! Det finns en hel del branta och fina sluttningar. Men det är också vissa transportsträckor som kan vara besvärliga när det är smörsnö.

Tillbaka
Topp