ÅRE snowboard offpist Tips?

Dandolme

Ny medlem
Hej har varit i Åre ett par gånger under olika perioder
men har aldrig hitta något bra ställe där man kan få åka i lite
puder snö.

Någon som har nått tips?
Mvh Adam

puder finns i sverige, väldigt sällan bara, speciellt i åre..
sikta på att åka utrikes istället

Lätt och fluffigt har jag aldrig hittat, varken i funäs, björkliden eller gränsen.. Däremot en snötyp av lösare karaktär men med en tyngd som inte kännetecknar puder..

Första inlägget var ironi men jag inser nu att jag hade rätt ;)

Senast ändrad:
Jag har hittat puder i Åre men jag vettefan om jag vill släppa ut dig där! Och det var inte lite, det var åtminstone naveldjupt... Lite pudersnö bör du hitta efter ett mindre snöfall.

Lite lössnö kan du hitta över hela berget efter snöfall, mycket pudersnö måste man förtjäna... Gå in till centralbyråkraten och köp en tranceiver så kanske han ger dig lite tips.

Vart ligger alla hemliga linjer i Tegefjäll då? Man ser ofta på Åre tv och filmer från värsta ställena i skogarna där men vart fan ligger dom????

Man får leta, alltså svänga där alla åker rakt fram. Eller ha kompisar som känner till vart?

Senast ändrad:
Finns ingen åkning i Tegefjäll, gravt slöseri med tid, åk inte dit, bara barnfamiljer och ryssar dessutom är skogen kring Tege full med björnar.

har det fallit mkt snö under natten så är det väl oftast i tegefjäll de inte pistat på morgonen. annars är det nog inte så utmanande åkning där. hade dock riktigt sköna åk på brädan där för några år sen när brorsan o jag var först upp i liften o hade 20 cm pudersnö under brädan

Av: SleazyRider | Idag 14:14 Citera
Finns ingen åkning i Tegefjäll, gravt slöseri med tid, åk inte dit, bara barnfamiljer och ryssar dessutom är skogen kring Tege full med björnar.

Isbjörnar då förmodar jag, som inte går i ide på vintern.

Ta din skoter eller puch moped, ta gamm bilen den som går på vé o kör mot toppen. När pist 342 tar slut kör bort mot de som va en pist förut, du eint vi pudre än. Sen kommer en skylt "här slutar allmän pist". 25 mil till så är du framme, Men kom du från luft ta kontakt med mig så står olle o viftar me 2 tomtebloss.

Tillbaka
Topp