Åre

Eskilzonn

Ny medlem
Åre
Tjena alla freeriders!
Jag & en polare vill till Åre för säsongsjobb och undrar först och främst hur många timmar som är lämpligt att arbeta/ vecka. Vi har tänkt leva på typ existensminimum eller något i närheten, för att kunna spendera så mkt tid i backen som möjligt.
Någon som har tänkt samma tanke eller kanske varit nån säsong i Åre skulle väll kansek kunna ta och sträcka ut en hjälpande hand (ett innlägg kanske). Vore najs att ha någon man kan diskutera det hela med.

Åre
Om ni vill jobba bara litegranna sisådär kan det vara värt att slänga in en ansökan på www.marknadsfakta.se. Jag jobbade där säsongen 03/04 och man tjänade ca 5000kr/månad före skatt.
Dom handahåller inte boende.
Arbetstiderna är dock suveräna, har för mig jag jobbade mellan 16-20.30 fyra dagar i veckan. Så det är inte konstigt att det blir dålig lön.

Med tanke på er ålder har ni precis gått ut gymnasiet? Och har kanske inte jobbat så mkt. Då kan ni ju jämka och ta ut hela lönen i handen. Om ni har ett litet startkapital ska det nog funka att leva på.

Lycka till! Även om jag skulle råda er att ta er till någon alport, ni får mycket mer ut av er resa där än i Åre!

Åre
Tack FFsuper!
Låter väl hyffsat men budgeten hemifrån är förmodligen för liten för att lyckas leva på 5000 :-
Vi har nyss tagit studenden men att jämka är tyvärr inget allternativ då jag redan tjänat mina 18000 detta år och också lyckats göra mig av med dom ;)
Självklart vill jag med till en alport likt Val thorens men som sagt pengarna finns inte just i år.
Jag har ansökt som skiduthyrare i Åre nu med 30 timmar / vecka men inser att det blir inte många timmar i bakcen och undrar om jag begått ett misstag. Kanske klarar man sig på 20 timmar / vecka.
Vad tror ni?

Åre
Om du söker via www.skistar.com kan du söka på antingen "liftvärd som lunchavlösare" det innebär 3,5 timmar/ dag dvs 14 timma/vecka.
Eller "liftvärd som lunchavlösare och lokalvård" Då är det dom 3,5 timmarna + några timmar städning efter liftarna stängt, 20 timmar/vecka.

Du kan även söka här http://www.holidayclub.se/rekrytering/
Finns lite olika, typ vaktmästare/diskare/städ

Om ni inte redan snöat in på åre kan det vara värt att fundera på norge, typ hemsedal (går också att söka via skistar). Eftersom man tjänar mer i Norge kan man jobba mindre. Och en tågbiljett dit behöver inte kosta mycket.

Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp