Åre

Åre
Hej!

Funderar på att inleda denna vinter med en vecka eller två i Åre. Kommer väl att åka upp v 2-3 nångång. Nu till min fråga.

Hur reser man billigast? Är det billigast att boka en paketresa hos en researrangör, där resa, boende och liftkort ingår. Eller är det billigare att leta efter en billig stuga, köpa liftkort där och sedan köpa billjeten upp själv den också?

Någon som har koll på prisvärda stugor eller andra boenden? Hur reser man billigast till Åre, från Göteborg? Buss? Tåg? Med vem?

Länkar till bra sidor ang detta tas tacksamt emot.

Väl mött /Magnus

Åre
Tjena Magnus!

Jag och ett gäng på 5 pers åker upp vecka 3. Har bokat en 8 rums lägenhet 4025 kr / 8 = ca 500:-
Välkommen att fylla upp en plats.

Ha D. Robban

PS: Svar robert141@hotmail.com

Åre
Jag tycker ialfall det är härligast att åka tåg .jag vet inte om det är billigt eller dyrt det är kul iallafall...

Viktor

Åre
Jag hittade åres hemsida adressen är www.skistar.com där kanske du hittar priser och sånt.

Viktor

Åre
Priset
1.350:- per person tur/retur Stockholm - Åre, torsdag- söndag
I priset ingår resan och tillgång till resten av tåget som består av discovagn, restaurang- och barvagnar samt bekväma sittvagnar.
För mer information och bokning kontakta Åre Resor 0647-17700

jag hämtde den här texten från åres hemsida .hoppas den kan hjälpa dig en bit på vägen.

viktor

ps.ha en bra tid i åre ds.

Åre
Hej
Allra billigast är att promenera upp, dock är inte slitage på skosulor, knän och rygg inräknat...

Skämt å sido, har du kollat upp Tigo? Om du är student är detta ett erbjudande att slå till på. 1100-1200 spänn för boende en kortvecka (söndag-torsdag) inklusive liftkort för fyra dar. Man får bo centralt i Åre och under veckorna 3, 4 och 5 kommer 6000 studenter från hela Norden upp dit för att åka skidor och festa :) Om du vill ha skoj (och är student) kanske detta är något för dig.
Kolla in på www.tigo.se, det finns platser kvar.

Måste också lägga till en varning: Av de 6000 personer som kommer upp, kommer ca hälften av dem att vara dryga, resten fulla och allihop väldigt livliga.... det är därför de veckorna finns! Bara så att du vet!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp