Årets första dump i Fernie...

TexMurphy

Ny medlem
Det har vart lite segt med snön så här långt och öppningen den 8e dec har vart i fara men inatt kom första rejäla dumpet för säsongen 48cm på 24 timmar.

Känns väl som att dom kommer att kunna öppna den 8e såvida det inte kommer regn (vilket prognosen säger) dom närmsta två dagarna och slår ihjäl de nedre regionerna.

Tex

ledsen att behova informera er grabbar men regnet har kommit och det ar inte mycket sno kvar nu! men prognosen sager andring for stunden till imorrn men vi far se!

kollar man webcamen så ser höga områdena rätt ok ut men nedre regionerna har tagit mycke stryk... Återigen tveksam om dom öppnar 8e...

Men det är fernies nackdel det kan regna...

Tex

Ja, det var ju inte kul med regnet, enligt prognoser nu så väntar kallare tider, mycket lite snöfall. Så länge det snöar som aldrig förr fram tills den 29:e då vi anländer så är allt frid och fröjd=) Hoppas dock det dumpar innan dess så ni alla som är där får åka pudersvängar snart.

Mitt tips är att de öppnar den 8:de precis som planerat, men att de bara öppnar delar av systemet, gissningsvis "Whitepass" och kanske "Bear". Även senaste "snow report" talar för det...

OPENING DAY IS DECEMBER 8TH
We will be opening with limited terrain - more details will follow on Thursday.

å andra sidan är de delarna de bästa så det är väl inte så mkt att klaga på.

Mer info kommer ju idag, så det är väl bara att sitta o "refresha" webläsaren på skifernie.com, kanske något för TexMurphy att göra istället för att hänga här;-)

Senast ändrad:
Mmm jag såg också det...

Men för er information så är jag nerdigare än så... har webcams från alla ställen jag kan tänkas besöka det här året som active desktop items på min sekundära skärm... ;)

Världklass!!! Skulle också vilja ha samma uppsättning. Jag förutsätter att du kan följa läget på jobbet också?

Haha, TexMurphy, jag tyckte jag spendera mkt tid att bevaka läget via webcam från diverse ställen. Var ser det bäst ut för tillfället då?

Låter ju najs, ska du besöka Fernie också. Rykten florerar att du ska besöka Fernie, stämmer dessa eller?

Oki här är den högra halvan är den andra skärmen... webkamerorna är vänster Röldal, Hemsedal, Trysil, Röldal och höger Fernie, Fernie, Fernie, Red Mountain...

TexMurphy sa:
Oki här är den högra halvan är den andra skärmen... webkamerorna är vänster Röldal, Hemsedal, Trysil, Röldal och höger Fernie, Fernie, Fernie, Red Mountain...

[url]http://img523.imageshack.us/img523/3311/bgvu0.th.jpg[/url]
I mitten på högerbilden ser jag att du har "ego"-cam placerad. Kör själv med den på skrivbordet, mkt stimulerande och höjer absolut arbetsmoralen! Annars är jag klart impad över din "set up". Ska kolla med it-avdelningen på kontoret om jag kan köra med liknande "set up" för säsongen 07/08.

Senast ändrad:
Helt fantastiskt gjort, måste otroligt mycket på snösidan under dagen som du bara måste ha koll på=)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp