martinohman
Ny medlem
Årets skidfilmer 2010/2011
Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.martinohman sa:Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Jag tror inte någon streamas i år.DanielH sa:Tips på bra sajt där man kan se dom utan att ladda ned?
Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.eff sa:Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.martinohman sa:Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Eftersom filmerna inte har släppts än så är det svårt att veta alla platser du kan komma att kunna ladda ner lagligt, men de föregående åren så har filmerna funnits som download via itunes eller deras officiella hemsidor.Pillard sa:Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.eff sa:Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.martinohman sa:Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Det jag reagerade på är att du skriver "filmen" som om det vore det allsmäktigt enda sättet att se hela filmer. Och visst, många filmer släpps säkert bara på Itunes, Apple brukar ju jobba så att de ser till att få ensamrätt på saker. Lite så som microsoft höll på för en 10 år sen. Men däremot så vet vi ju inte var olika filmer kommer att distribueras. Om Voddler t.ex. köper upp rättigheter till skidfilmer så kommer de ju kunna visas där. Om någon annan tjänst köper upp rättigheterna till en viss skidfilm så komemr den visas där. Det jag mest menade är att det finns andr tjänster än Itunes och ju fler av oss som bara presumerar att man ska använda Itunes, desto fler tjänster hamnar där och till slut har Apple totalt monopol och kan köra med sina kunder som de villeff sa:Eftersom filmerna inte har släppts än så är det svårt att veta alla platser du kan komma att kunna ladda ner lagligt, men de föregående åren så har filmerna funnits som download via itunes eller deras officiella hemsidor.Pillard sa:Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.eff sa:Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.
Och nej, det handlar inte om vilken distributionsform dom väljer eftersom frågan var riktat mot nedladdning. Och den distributionsformen har jag nu beskrivit hur man går till väga för att se filmen via detta.
faktiskt, det tog mig 2 dagar innan jag sett till slutet. och då spolade jag ändå förbi all puderåkningJekub sa:jag har sett revolver och den tyckte jag var ganska tråkig
Vänta nu...du spolade alltså förbi ALL puderåkning?hyllengren sa:faktiskt, det tog mig 2 dagar innan jag sett till slutet. och då spolade jag ändå förbi all puderåkningJekub sa:jag har sett revolver och den tyckte jag var ganska tråkig
Puderåkningen som är grym i den rullen juPNyberg sa:Vänta nu...du spolade alltså förbi ALL puderåkning?hyllengren sa:faktiskt, det tog mig 2 dagar innan jag sett till slutet. och då spolade jag ändå förbi all puderåkningJekub sa:jag har sett revolver och den tyckte jag var ganska tråkig
Är det parken or bust för dig eller vadå?
Shit, lång film!hyllengren sa:faktiskt, det tog mig 2 dagar innan jag sett till slutet. och då spolade jag ändå förbi all puderåkningJekub sa:jag har sett revolver och den tyckte jag var ganska tråkig
Hmm.. jag kanske såg någon kortare variant när jag såg den på premiären i Oslo då :PEric_W sa:Shit, lång film!hyllengren sa:faktiskt, det tog mig 2 dagar innan jag sett till slutet. och då spolade jag ändå förbi all puderåkningJekub sa:jag har sett revolver och den tyckte jag var ganska tråkig![]()
vad är det för hemsida?KaptenL sa:Köp filmerna annars kommer skidfilm dö ut det är redan ett utrotningshotat släckte.
extremebits funkar ju annars..
Jag håller med faktiskt. Riktigt sjukt film!Eric_W sa:Woha, The Way I See it, seriöst den bästa film jag sett..
Fast nu var ju tråden om var man troligast skulle kunna ladda ner / se årets skidfilmer, och eftersom de nästan alltid alla år släpps lagligt endast på iTunes så är det förmodligen störst chans att det är lika dant i år. Din konspirationsteori angående Apple's världsherravälde orkar jag inte ens ta in.Pillard sa:Det jag reagerade på är att du skriver "filmen" som om det vore det allsmäktigt enda sättet att se hela filmer. Och visst, många filmer släpps säkert bara på Itunes, Apple brukar ju jobba så att de ser till att få ensamrätt på saker. Lite så som microsoft höll på för en 10 år sen. Men däremot så vet vi ju inte var olika filmer kommer att distribueras. Om Voddler t.ex. köper upp rättigheter till skidfilmer så kommer de ju kunna visas där. Om någon annan tjänst köper upp rättigheterna till en viss skidfilm så komemr den visas där. Det jag mest menade är att det finns andr tjänster än Itunes och ju fler av oss som bara presumerar att man ska använda Itunes, desto fler tjänster hamnar där och till slut har Apple totalt monopol och kan köra med sina kunder som de villeff sa:Eftersom filmerna inte har släppts än så är det svårt att veta alla platser du kan komma att kunna ladda ner lagligt, men de föregående åren så har filmerna funnits som download via itunes eller deras officiella hemsidor.Pillard sa:Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.
Och nej, det handlar inte om vilken distributionsform dom väljer eftersom frågan var riktat mot nedladdning. Och den distributionsformen har jag nu beskrivit hur man går till väga för att se filmen via detta.