Årets skidfilmer 2010/2011

Poor Boyz Productions nya film Revolver ligger nog och nosar runt hörnet just nu! Bör komma vilken vecka som helst, den är officiellt releasad på DVD iallafall :) Level 1:s Eye Trip bör också komma relativt snart. Resten har jag ingen aning om men jag ser fram emot det lika mycket som du! :)

Finns ingen sida där du kan se hela filmer men du kan se delar av dem på youtube? Skidfilmer kostar pengar att kolla på egentligen, så om du mot all förmodan hittar någonstans på internet är det lika olagligt som via torrent =)

eff sa:
martinohman sa:
Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.
Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.

Pillard sa:
eff sa:
martinohman sa:
Nån som har nån aning om när årets skidfilmer kommer ut för nedladdning?
Håll koll på Itunes och deras hemsidor, det är dom enda platserna du får ladda ner dom ifrån.
Jaha, och därmed hade Apple lyckats med sitt projekt att skaffa sig världsherravälde. Självklart finns det möjligheter att ladda ner genom andra tjänster än Itunes. Sen handlar det ju bara om vilken distributionsform respektive rättighetshavare väljer för just sin film.
Eftersom filmerna inte har släppts än så är det svårt att veta alla platser du kan komma att kunna ladda ner lagligt, men de föregående åren så har filmerna funnits som download via itunes eller deras officiella hemsidor.
Och nej, det handlar inte om vilken distributionsform dom väljer eftersom frågan var riktat mot nedladdning. Och den distributionsformen har jag nu beskrivit hur man går till väga för att se filmen via detta.

eff sa:
Pillard sa:
eff sa:
Eftersom filmerna inte har släppts än så är det svårt att veta alla platser du kan komma att kunna ladda ner lagligt, men de föregående åren så har filmerna funnits som download via itunes eller deras officiella hemsidor.
Och nej, det handlar inte om vilken distributionsform dom väljer eftersom frågan var riktat mot nedladdning. Och den distributionsformen har jag nu beskrivit hur man går till väga för att se filmen via detta.
Det jag reagerade på är att du skriver "filmen" som om det vore det allsmäktigt enda sättet att se hela filmer. Och visst, många filmer släpps säkert bara på Itunes, Apple brukar ju jobba så att de ser till att få ensamrätt på saker. Lite så som microsoft höll på för en 10 år sen. Men däremot så vet vi ju inte var olika filmer kommer att distribueras. Om Voddler t.ex. köper upp rättigheter till skidfilmer så kommer de ju kunna visas där. Om någon annan tjänst köper upp rättigheterna till en viss skidfilm så komemr den visas där. Det jag mest menade är att det finns andr tjänster än Itunes och ju fler av oss som bara presumerar att man ska använda Itunes, desto fler tjänster hamnar där och till slut har Apple totalt monopol och kan köra med sina kunder som de vill

Grete Eliassens Say My Name är väl den enda som släppts än så länge vad jag vet. 4 dollar på itunes. Kan vara värt om man tycker hon är en go jente

kolla på itunes men du måste ha us konto, kolla även på www.totalvid.com funkar bara till PC

TT

Shit, revolver var verkligen LÅNG!
I övrigt en sjukt konstig film, ingen riktig röd tråd.
Helt grym puderåkning av Ager, Tudor, Kelly och
grabbarna men musikvalen var riktigt trisst och de blev inget riktigt go i filmen.

Eye trip var däremot grym. Inget större fan av jibbfilmer, men denna tyckte till och med jag var riktigt bra!

KaptenL sa:
Köp filmerna annars kommer skidfilm dö ut det är redan ett utrotningshotat släckte.

extremebits funkar ju annars..
vad är det för hemsida?:) gick in på den och stod att man måste ha en användare så orkade inte fixa nu:P så vad är det?

Såg precis Eye Trip och måste bara skriva Fyyyy Faaaan va bra! rekomenderas starkt!

Väntar nu bara på tanner halls "Like a Lion" :D

Pillard sa:
eff sa:
Pillard sa:
Det jag reagerade på är att du skriver "filmen" som om det vore det allsmäktigt enda sättet att se hela filmer. Och visst, många filmer släpps säkert bara på Itunes, Apple brukar ju jobba så att de ser till att få ensamrätt på saker. Lite så som microsoft höll på för en 10 år sen. Men däremot så vet vi ju inte var olika filmer kommer att distribueras. Om Voddler t.ex. köper upp rättigheter till skidfilmer så kommer de ju kunna visas där. Om någon annan tjänst köper upp rättigheterna till en viss skidfilm så komemr den visas där. Det jag mest menade är att det finns andr tjänster än Itunes och ju fler av oss som bara presumerar att man ska använda Itunes, desto fler tjänster hamnar där och till slut har Apple totalt monopol och kan köra med sina kunder som de vill
Fast nu var ju tråden om var man troligast skulle kunna ladda ner / se årets skidfilmer, och eftersom de nästan alltid alla år släpps lagligt endast på iTunes så är det förmodligen störst chans att det är lika dant i år. Din konspirationsteori angående Apple's världsherravälde orkar jag inte ens ta in.

Synd bara att man måste ha ett amerikanskt konto och köpa presentkort på e-bay för att komma runt itunes. Går ju inte att köpa film på svenska kontot... Alltid gillat Apple. Fram tills jag märkte detta... Synd att man jobbar med reklam... haha ;)

Måste faktiskt säga att jag tycker The Way I See It slog både Eye Trip och Revolver. Den kändes stabil rakt igenom. Musiken i Eye Trip är ju helt bedrövlig! Får tacka Ozzy som reder ut det i slutet.

Tillbaka
Topp