Argentieré (cham) fr. 4 januari, 2 platser kvar!

spollo

Medlem
Tja!

Tänkte ställa en fråga ut i tomma intet å hoppas på svar. Ni som är rutinerade bummers i chamonix området, hur mkt har ni betalat för erat boende per månad?

Jag och min kompis har sökt boende i chamonixdalen nu de senaste veckorna och hittade till slut ett boende för under 300e per månad/person plus deposition på 265e. Men nu står jag och min kompis med en studio i Argentiere med fyra sängplatser och behöver två personer till, gärna om ni är två polare som ska ner men även soloister är mkt välkommna! Vi har bokat den från den 4 januari till den 1 april.

Min resekamrat heter "isacson" här på freeride

Hej jag är ev intresserad av en månad - dvs januari. Har två tjejkompisar på G också som nog vill åka hela vintern. Går det att sova skavfötters en månad eller är det en hyresvärd som använder övervakningskamera?

Elisabet

Ett hett tips, titta er inte helt blinda på priset. Visst ni kan få boende för 200 euro i månaden i Vallorcine, men priset är inte allt. Att pröjsa 50-80 euro extra i månaden och få bo i Chamonix är så mycket bättre. Argentiere ligger 12 kilometer utanför Cham, och sista bussen dit 22.30. Och i Argentiere finns faktiskt inte ett skit att göra efter 17.00. Ok, det är nära till Grand Montets liften men ljusår från de andra systemen. Alla, och då menar jag verkligen alla, som har tagit lägenhet i Argentiere de sista åren har slutat med att göra krångliga lgh byten och flyttat ner till byn istället. Vi ses i vinter.

Tillbaka
Topp