Argentière?

Rookien

Ny medlem
Argentière?
Tänkte höra om det är någon som har varit i Argentière?
Något att ha? Hänger det ihop med Chamonix?
Var tänkt att vi skulle åka till Val Thorens den 23:e januari, men nu var det tydligen fullt, är Argentière ett bra alternativ?
Så mycket åsikter, tips och annan informationen som möjligt vore jag tacksam för!

Tack för svar på förhand

Argentière?
Var där förra året vecka 2.
Åkte med UCPA.

Mindre by. Ligger närmast den bästa åkningen.
Alltså Grand Monte, vill du festa mycket skall du inte bo i Argentière. Tråkigt att det inte finns något bra afters ski bara.

Men det finns ett par pubbar.

Åker du med UCPA har man kul på centret, åkte endast in till Chamonix en kväll när jag var där.

Argentière?
det funkar om du är nere i någon vecka eller så men inte en hel säsong, skulle inte jag palla. du har klart nära till GM där det är klart bästa möjligheterna till bra skidåkning, men till Cham tar det ett tag. du tar dig med buss till alla ställen och de slutar gå runt tolv tiden på natten. så om du ska roa dig på nätterna så kan det bli lite svårt att ta sig hem så vida inte det blir bortamatch. Lycka till, menjag tror du ska satsa på Chamonix istället, men men.

Argentière?
Ska du åka skidor eller festa?
-Spenderar man en vecka i alperna förutsätter jag att man åker skidor. I så fall duger Argentière fint. Långt till Chamonix? Knappast! Skidområdet kring Cham är utbrett och du får räkna med transporter med buss både hit och dit oavsett om du bor i Cham eller Arg.
Antar att du ska åka med UCPA. Dom kommer se till att du får åka på ställen som passar din förmåga i hela området.

Måste dock säga att Val T är mycket bättre om man ska åka en vecka eftersom det finns mycket mer bra åkning centrerad på ett ställe, så att du får mer åkning och mindre transporter.

Argentière?
Nixi... va där v 16.

Man kan kortfattat säga att det kostar runt 200 pix för att komma till city o kröka.. antar att du kör UCPA.. Helt ok center o du bor på gångavstånd till greken mm. Men festen är bara att avboka.. Bara massa barer..
Vi drar val thorens v 5-6.. Detta är att rekommendera.

C

Argentière?
Gjort 3 säsonger i Cham varav 2 jag bott i Argentiere.
Bästa basen för skidåkning helt klart, ca 500m till GM.
Till cham tar man sig meed buss elelr tåg.
Sista bussen går till/från cham vid midnatt.
Lifta inga problem jan-mars.
Lugnt ställe med flera pubar/rest i byn.
Trevligt folk mkt engelsmän och frassar.
Frågor??

FRmail tack

Lycka till /GnarF

Tillbaka
Topp