Argentina

Freeeeeedrik

Ny medlem
Argentina
Tjena,

Tänkte kolla om det finns några som kommer att vara i Las Lenas i sommar, kommer själv att sticka dit OM det blir bra snöförhållanden, och tänkte att det kunde vara kul att ha några att åka med, jag är över 30 och har barn mm så det är inte tal om en säsong för min del utan mer en vecka - 10 dagar, tidpunkt blir som sagt när/OM det blir bra med snö där. Blir det kasst med snö i Las Lenas satsar jag på Ushuaia eller Thermas de Chillan istället. Har rest och skidat en hel del i sydamerika tidigare, men aldrig testat Ushuaia, nån som har erfarenheter om det är värt att resa hela den vägen bara för att skida?

Mvh Fredrik

Argentina
Jag pendlar mellan Argentina och Svergie och jobbar i i Tucumán. Är väldigt sugen på att åka till Las Leñas eller Portillo. Det hela beror på hur det passar med jobbet. Skulle i så fall vara i slutet av juli eller augusti. Just nu vet jag inte riktigt vilka perioder jag är i Argentina.

Argentina
Jag är mycket intresserad. Har tänkt mig 10-14 dagar (10 dagar + restid över halva jorden = 14 dagar). Vilka veckor pratar du om? Också över 30 men utan barn.

Har du någon koll på skidorterna du nämner? En snabbkoll på Wikipedia ger intryck av att Cerro Castor/Ushuaia ungefär motsvarar Åre och det känns ju inte så meningsfullt att flyga över halva jorden för det. Åre tröttnar man väl dessutom på efter en dag.

Brant, svår terräng och långa åk är nyckelord för mig.

Argentina
Hej,

Nån som har planer på att åka till Argentina i sommar? Jag hade planer på att sticka ner i slutet av juli i några veckor men mitt resesällskap hoppade tyvärr av.. Jag är lite osäker om jag vill dra själv, skulle vara kul att komma i kontakt med nån med liknande planer!

Vänligen / Peter

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp