Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu kan det iofs vara så att Nordica har skruvat lite på Patronen på sistone, men senast jag läste något om den så var det inte att det var en charger. Utan mer en lekfull puderskidahavreboll sa:Är det inte två helt olika skidor. Al dente är en ganska mjuk all-mountain skida med strax under 100 i midja. Patron är en ganska styv charger skida som är mycket mer åt puderhållet med en 113 midja.
Skulle nog vara på sin plats med en beskrivning av dig som åkare för att du ska kunna få hjälp att reda ut vilken skida du borde köpa
Kollade en gång till på reviewsen och det verkar som att jag hade lite förutfattade meningar om att Nordica gick från galet styvt = Helldorado till lite mer normalt styvt = Patron och läste inte mycket mer än "If you're looking for a powder-capable ski that'll swivel underfoot in tight spaces but still let you stand on the gas and straightline yourself out of trouble" och tyckte att det gav mig kött på benen.OHellsing sa:Nu kan det iofs vara så att Nordica har skruvat lite på Patronen på sistone, men senast jag läste något om den så var det inte att det var en charger. Utan mer en lekfull puderskidahavreboll sa:Är det inte två helt olika skidor. Al dente är en ganska mjuk all-mountain skida med strax under 100 i midja. Patron är en ganska styv charger skida som är mycket mer åt puderhållet med en 113 midja.
Skulle nog vara på sin plats med en beskrivning av dig som åkare för att du ska kunna få hjälp att reda ut vilken skida du borde köpa
Helldorado delar shape med Patron och är en rejäl charger, speciellt i långa längden. (allt enligt MnOs skidtest)
HAHA. Trodde inte att du hade kört på PatronenCorin sa:Som
@Heddious skriver så har jag kört en del på Patron. Mer än 300 skiddagar på dem är ingen underdrift i all fall.
Jag skulle inte kalla Patronerna styva. Inte alls. De är heller inga överkokta nudlar, definitivt inte. Flexet är följsamt och dynamiskt, och på en hårdhetsskala 1-10 ligger det på ca 6,3. De går definitivt att köra fort med, men det har mer att göra med följsamheter och dämpningen i dem, än hur mjuka eller hårda de är.
När det gäller TS fråga, så kan jag inte ge ett svar helt ofärgat av tidigare gratis skidor och i princip endast positiva upplevelser av laggen. Att jag aldrig provat Al Dente är även en faktor som väger in.
Men jag säger såhär:
Köp ett par Patron. Eller prova/hyr ett ett par. Ta ett eller två åk utanför pisten i halv-okej snö. Det räcker. Nu kommer du ifrågasätta varför du ville ha ett par parkskidor från första början, och istället för splitternya skidor, står en lavinkurs och tillhörande utrustning högst upp på inköpslistan.
När våren kommer och parken är bra, och lusten att trixa till det lite även i preparerade nedfarter, kan du vara lugn. Patronen funkar för det med. Jag har inte använt mina parkskidor alls de senaste två säsongerna.
Har du fler frågor så kan du skicka PM:a.