Armada Alpha 2

Armada Alpha 2
Med tanke på att pundet droppat så är det nog rätt bra affär att handla från "the UK" nu. Tull slipper du då det är ett EU-land.

Armada Alpha 2
aah har tittat där, vad jag tänker är att man sparar ju ändå ~900 kr, och då kan man ju köpa ett par riktigt fina oakley-goggles =) Men sidan verkar säker eller? Och ingen extern skatt på skidorna när dem når svenska tullen?

Armada Alpha 2
Riktigt billigt blir det ju då! ska bara spara ihop till dem sista 500 kronorna sedan ska skidorna hem till mig! ingen av er som har alpha 2 modellen och vet hur dem känns? =) tack för svaret btw.

Armada Alpha 2
Funderar också på att beställa därifrån...men hur är det egentligen? tull slipper man väl som sagt..men priserna som anges på sidan är ju "without taxes" alltså utan skatt. Men tillkommer inte skatt om man beställer från sverige? antingen svensk eller engelsk skatt??

Armada Alpha 2
Av: mikod | Idag 20:42 Redigera Citera

Funderar också på att beställa därifrån...men hur är det egentligen? tull slipper man väl som sagt..men priserna som anges på sidan är ju "without taxes" alltså utan skatt. Men tillkommer inte skatt om man beställer från sverige? antingen svensk eller engelsk skatt??

Hittade nog svar på detta själv.. ingen tull tillkommer men däremot engelsk moms på 17,5 %..

Armada Alpha 2
Det blir ingen extern skatt när man beställer inom EU, priset som står där gäller =) Jag beställde mina skidor i torsdags och det drogs bara så mycket pengar som det stog :D Att beställa inom EU är precis samma sak som att beställa inom Sverige.

EDIT: ja det tillkommer en "moms" men det ingår redan i det priset som står =) Och de som bor utanför EU får (priset - (17,5% av priset))

Senast ändrad:
Armada Alpha 2
Av: alez_armada | Idag 22:10 Citera

Det blir ingen extern skatt när man beställer inom EU, priset som står där gäller =) Jag beställde mina skidor i torsdags och det drogs bara så mycket pengar som det stog :D Att beställa inom EU är precis samma sak som att beställa inom Sverige.

EDIT: ja det tillkommer en "moms" men det ingår redan i det priset som står =) Och de som bor utanför EU får (priset - (17,5% av priset))

jaha okej.. men tittade du på priserna i svenska kronor som angavs av sidan då eller? när du säger att det drogs exakt så mkt pengar?
För om man räknar på pund-priset och räknar om enligt vad punden är värd så blir det ju lite billigare än de svenska priserna som anges... Tror att det är pga att momsen (17,5%) är inräknad när sidan räknar om till svenska kronor..

Armada Alpha 2
nu förstår jag vad du menar, deras hemsida har ju en valutaomvandlare, och den fungerar så att den hämtar valutan från en databas som uppdateras ca 6 gånger/år (rätta mig om jag har fel), men det priset som man betalar är det som hemsidan har som grundvaluta (dvs pund). Man betalar alltså pundpriset och sedan gör din bank om det priset till SEK beroende på bankens köpkurs (som finns på respektive sida, t.ex Seb.se). Alltså, deras omvandlare är något missvisande =)

Armada Alpha 2
ja okej, nu börjar vi förstå varandra! :P Då är priserna så bra som det ser ut då :) Men du hade beställt alltså, tillkommer det någon fraktavgift? (kanske syns när man lägger ordern iofs)Hur lång tid tror du det tar att få grejerna? :)

Senast ändrad:
Armada Alpha 2
Haha yes, det är så bra som det ser ut :D .Frakten ligger ju på 15 pund (ca 160kr) vilket är riktigt billigt. Ja det syns när man väljer "Europe" i kassan, det märker du =). Jag vet inte, jag beställde ju i torsdags och de har inte skickat paketet ännu, det ligger och väntar på lagret tydligen. Hoppas väl på nästa vecka iaf! =) Skynda dig bara, skidorna börjar ta slut!

Armada Alpha 2
Lånar tråden lite grann :)
Jag beställde för snart en vecka sedan ett par Alpha 2 från Freeze proshop och nu kräver de 300kr+ extra i frakt för att det tydligen skulle bli för dyrt för dem.
Har det hänt någon annan som beställde?

Armada Alpha 2
Jag slapp undan det som tur var, men min kompis skulle få betala det, men han sa att jag slapp så han slapp också =) Men om man tänker efter s¨blir det ändå waaaay billigare än om man köper från någon annanstans =)

Armada Alpha 2
pearls sa:
Effet sa:
Lånar tråden lite grann :)
Jag beställde för snart en vecka sedan ett par Alpha 2 från Freeze proshop och nu kräver de 300kr+ extra i frakt för att det tydligen skulle bli för dyrt för dem.
Har det hänt någon annan som beställde?
Jag råkade ut för samma sak, men de blir ändå sjukt billigt. Fick en gratis tee som plåster på såren :) Det hjälper dock inte så mycket när man beställde Alpha 2 och fick Alpha 1 levererat....
Lånar också tråden lite, ska jag behålla dom eller orkar man mecka med att skicka tillbaka dom å byta??? Va tycker freeride experterna?
Var nöjd med dom du fick. Alpha 1 är om jag minns rätt några hundralappar dyrare, har racebelag och kommer att gå precis lika bra att åka på.

Tillbaka
Topp