Armada Arv JJ UL

Armada Arv JJ UL
Hej,
Någon som testat Armada ARV JJ UL och kan berätta hur dem är. Är rädd att dem är för breda då jag vill ha en skida som gör allt. Någon som kan jämföra den med en en rustler 11, head kore eller atris? Hur är den på hård snö?

Armada Arv JJ UL
JJ är underbar i puder om man gillar den typ av skida men långt ifrån göra-allt-skida. Och den skiljer sig markant ifrån de övriga du nämner, som även de skiljer sig en del från varandra. Vad är du ute efter för typ av skida, vart ska du åke och vad prioriteras i att göra allt?

Armada Arv JJ UL
Håller med om att de känns lite overkill med en renodlad puderskida på 116mm midja om man vill göra "allt". Den blir sämre på "allt" men bättre i puder såklart, men väljer du t.ex en skida med 105 midja så får du helt klart en skida som klarar "allt" bättre, men har fortfarande kul i pudret.

Jag själv sitter å sneglar på Armada WJJ 106 UL som verkar jäkligt nice, finns i upp till 188 cm trots dammodell. Denna är tänkt att ersätta mitt ena par topptursskidor på 111 midja. Extremt sällan jag känner behov av något bredare än så.

Någon stark tyngre herre som provåkt denna "dammodell" i 188 som kan uttala sig om den känns mjukare är motsvarande arv106?

Tillbaka
Topp