Armada ARVw vs. Atomic Elysian?

thwi

Medlem
55kg och 160cm.

Letar efter en skida till pudret, men som fortfarande tar sig ner i pisten. Jag har idag en K2 True luv (min nuvarande bästa vän i pisten), så jag behöver alltså inte en "helt perfekt överallt-skida" utan en "bra i pudret, helt okej i pisten-skida". Ni förstår?

Har kollat lite på Armada ARVw 165 och Atomic Elysian 168, är det bra alternativ?

Då jag bor i Örebro, staden där denna typ av skidor inte existerar, så skulle jag behöva lite hjälp här!

Tack

Senast ändrad:
Helt perfekt i pudret och du kollar på skidor runt 90mm i midjan.. Nja du är nog fel ute. Idag är det inga problem med fetare skidor i pisten och det var det väl inte tidigare heller. Idag är en helt perfekt överallt skida bredare än vad du söker, visst du är lätt men många märken har antingen kortare längder eller en tjejmodell av sina bredlagg.

Senast ändrad:
Som Somebody säger, sök dig istället upp till minst 110mm i midjan för att få ett par puderorienterade skidor.

kolla åtminstone på Atomic Century som har fått bra kritik vad jag läst och är riktigt billig, men 100mm i midjan är i minsta laget det också för "perfekt i pudret"

Jag har även kollat på K2 got back, men de finns varken hos tysken eller skidbutiken i min korta längd..

Har ni några mer förslag?

Moment pika (http://www.momentskis.com/pika.php) hade säkert inte sugit. 111mm under fot och finns i längderna 150, 160 och 170. Moment reagan om du vill ha något fett med rocker som skulle kunna klassas som perfekt i pudret (http://www.momentskis.com/reagan.php) 121 under foten och finns i längderna 158 samt 168. Hade jag varit brud och letat efter en puderskida hade jag kollat på något liknande kräver väl kanske lite av åkaren men ger antagligen 1000 gånger mer tillbaka än en halvtrött breddad pistskida. Ser moment intressant ut så kan du ju snacka med hasse här på forumet!

Senast ändrad:
Är det jag som letar dåligt eller är det så att utbudet av "tjejskidor" av denna sort inte är så stort? Hur stor är skillnaden på tjej- och killskidor? Skulle jag klara av en "killskida"?

Kolla absolut på de kortaste längderna av unisexmodellerna. De klarar du garanterat av, speciellt de mer puderorienterade modellerna.

Hej!

jag sökte typ exakt samma skida som du är ute efter och jag är ung. lika stor som du. Köpte k2 Gotback, som jag hittills nästan uteslutande kört i pist - där de funkar över förväntan! Ett puderåk har det blivit än så länge och jag längtar sanslöst mycket till nästa....
Jag rekommenderar den. Dessutom har du ju, som du säger, en utmärkt pistskida redan - så då tycker jag att gotback låter perfekt för dig-

Jag missade att du skrivit att gotback inte finns i din längd. Vilken längd hade du tänkt dig? Jag kör på 167, den blev jag rekommenderad eftersom de kan bli klumpiga annars. Men min uppfattning än så länge är att de är väldigt lätthanterliga och känns inte det minsta klumpiga. Nu vet jag ju dock inte vad du föredrar för längder på dina skidor.

pixi sa:
Jag missade att du skrivit att gotback inte finns i din längd. Vilken längd hade du tänkt dig? Jag kör på 167, den blev jag rekommenderad eftersom de kan bli klumpiga annars. Men min uppfattning än så länge är att de är väldigt lätthanterliga och känns inte det minsta klumpiga. Nu vet jag ju dock inte vad du föredrar för längder på dina skidor.
det är 167 eller 160 jag är ute efter (jag tror att 160 kan kännas lite korta..), men jag är tydligen lite sen.. vart och när hittade du dina?

Senast ändrad:
tttherese sa:
pixi sa:
det är 167 eller 160 jag är ute efter (jag tror att 160 kan kännas lite korta..), men jag är tydligen lite sen.. vart och när hittade du dina?
Jag köpte mina via Uteliv i Linköping, för de fanns inte på sportconrad, sen köpte jag pjäxor också jag fick en bra deal. Men hm, var har du kollat då? finns det bara typ intersport i örebro? annars kanske någon butik kan beställa hem åt dig, men smakar det så kostar det.. har du kollat alpingaraget?

pixi sa:
tttherese sa:
pixi sa:
Jag köpte mina via Uteliv i Linköping, för de fanns inte på sportconrad, sen köpte jag pjäxor också jag fick en bra deal. Men hm, var har du kollat då? finns det bara typ intersport i örebro? annars kanske någon butik kan beställa hem åt dig, men smakar det så kostar det.. har du kollat alpingaraget?
De hade fått in på sportconrad! :D woho!

Tillbaka
Topp