ARMADA EL REY vs ATOMIC INFAMOUS

elliot_lindfors

Ny medlem
ska köpa nya skidor och det står mellan ARMADA EL REY och ATOMIC INFAMOUS. så snälla hjälp mig att bestämma.

- Nuvarande skidor: HEAD scb 79
- Vikt: 47
- Längd: 167
- Åkstil: park
- Erfarenhet:åkt sen jag var 1 år så kan ju åka men är Inte proffs precis.

Senast ändrad:
Du komme förmodligen inte få ett enda vettigt svar i denna tråd utan att först beskriva lite vad du är ute efter för typ av skida och vad du åker samt hur du åker.

Här är en bra mall att börja fylla i så dem som sitter inne på tips har något att gå på:

MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

/Jeppe

Armada El Rey - Stabila, fart tåliga, poppar riktigt bra när du ska hoppa. Lätta att få upp på skär osv, lätta att svänga med. Bra kvalité! De är ganska så styva för att vara parkskida, vilket jag gillade! Lite olika från människa till människa. Funkar bra på hela berget enligt mig.

Det är lite de uppfattningarna jag hade när jag provade på dem och körde på dem x-antal ggr.

seblar sa:
Armada El Rey - Stabila, fart tåliga, poppar riktigt bra när du ska hoppa. Lätta att få upp på skär osv, lätta att svänga med. Bra kvalité! De är ganska så styva för att vara parkskida, vilket jag gillade! Lite olika från människa till människa. Funkar bra på hela berget enligt mig.

Det är lite de uppfattningarna jag hade när jag provade på dem och körde på dem x-antal ggr.
Skulle beskriva El rey exakt så som seblar, Den är väldigt styv i början men kan mjukas upp. Jag tyckte de var lite för hårda så därför har jag försökt mjuka upp dem och nu gillar jag de väldigt mycket :) Funkar bra överallt också, däremot hade det varit gött med rocker när man kör djup puder.

Lånar tråden lite.
När tar sig Infamous ut till butikerna?

Påtal om ämnet så funderar jag på starkt på att överge Positive Chamber enbart för att testa något annat.
Även fast mina erfarenheter (som inte har något annat att jämföra med) bara är bra. Om du gillar att åka fort och kunna trycka på i skären så rekommenderar jag El Reyn.

fast väger man 47 kanske dem styva armada känns som stålbalkar, jag hade satsat på Infamous om du bara ska lira park!

ja har haft två par el rey och båda två pajade skit fort gillade skidan så längge den höll men ja skulle köpt infamous helt klart om jag va du!

Snödjup

Tillbaka
Topp