Armada El Rey vs Völkl Ledge

eriklarsson15

Ny medlem
Hej första tråden på den här sidan :)
Har lite funderingar över skidval, har letat runt och kommit fram till dessa skidor.
Kör 80% pist/skog/leker och resten park. Jag är 182 cm och väger runt 65 kg.
Lite längdtips hade också varit bra :)
Vilken tror ni passar bäst har ni egna förslag så shoot:)

mvh Erik

Senast ändrad:
jag kör själv på en el rey 187cm. Allroundskida, den är dock lite bredare i midjan (87mm tror jag) så det blir lite mer åt puder/pisthållet.

eriklarsson15 sa:
Victors sa:
jag kör själv på en el rey 187cm. Allroundskida, den är dock lite bredare i midjan (87mm tror jag) så det blir lite mer åt puder/pisthållet.
Sweet vad tycker du om den då?:)
Hur beter den sig i pisten? lättsvängd?
Jag diggar den! jag är själv 181cm och kör för det mesta park med den så 178cm är lagom för mig, men eftersom du åker lite mera of-pist/pist så tycker jag att du ska satsa på en 185:a. Angående piståkningen så har jag inte mycket att jämföra med men den duger. Men med tanke på bredden så skulle jag mer vilja säga att den lutar mer åt of-pisthållet än pist.

Haha hade riktat in på 171cm där är bredden 85mm vilket inte känns så brutalt men det kanske är helt fel? Har innan kört på Head Mojo 70 så tycker el rey borde vara ett rejält uppsving iaf :)

eriklarsson15 sa:
Haha hade riktat in på 171cm där är bredden 85mm vilket inte känns så brutalt men det kanske är helt fel? Har innan kört på Head Mojo 70 så tycker el rey borde vara ett rejält uppsving iaf :)
Jag tänkte mer på att du ville ha stabiliteten som finns i en längre skida än i den kortare varianten.

EDIT: hehe, jag körde också på mojo 70 innan. Mera parkskida än vad el rey är.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp