Jag skulle tävremot Carled säga att S7 i 176cm är en väldigt kort skida, jag provåkte förvisso bara en halvdag förra året, (den längre..) men med dess skärning (Heter det "early-taper"?) och rockern gör att man får väldigt lite skida i backen, dessutom med en rätt kort radie. Så länge man åker i pisten alltså..(Jag är iof 180cm och 90kg, men har tidigare gillat korta skidor)
Jag tyckte den skidan kändes betydligt kortare/smidigare än mina 182cm Sir Francis..
Var ska du åka? Kommer det vara mycket mjuk puder, eller hård skare? Frågan är om inte Benten är väääldigt bred? Det är ju en skida som är väldigt lik en bred JJ (enligt polaren som förra säsongen körde några månader på JJ och de sista veckorna på Benten..)
Sen hade han också lite problem med Benten:
I tip & tail på dom sitter det en "metallskiva" på undersidan, efter bara ett par dagar i backen så lossnade en av dom. Det var såklart inga problem att reklamera, men just grejen att det lossnade..
Jag antar att detta var någon form av förserie då dom fanns redan i slutet av förra säsongen (!?) så kanske kommer problemet vara löst till nu iår. (Jag vet inte heller hurvida det varit problem med fler av skidorna eller om detta var en engångsgrej)
Kan ju vara värt att tänka på och höra sig om innan man köper skidan..