Armada JJ Hilfiger Edition

Är det någon här som har koll på Hilfiger Edition-versionen på Armada JJ? Har hört lite rykten om att de inte är riktigt samma skida som "originaldesignen". Skiljer det sig på något sätt förutom trycket/designen?

Jag skulle inte köpa den. Inte av Länna Sport åtminstone då de påstår att det är (09/10) års modell. Jag ringde dock till Armada i Schweiz och fick veta att skidan är äldre än så (tror det var 07/08 års modell eller kanske ännu äldre...). Killen jag pratade med tyckte det var ett saftigt pris för en så gammal skida även om han erkände att skidan inte förändrats speciellt mycket under åren.

Men Länna är inte att lita på.. men det var kanske inget nytt?!

R8ttan sa:
Jag skulle inte köpa den. Inte av Länna Sport åtminstone då de påstår att det är (09/10) års modell. Jag ringde dock till Armada i Schweiz och fick veta att skidan är äldre än så (tror det var 07/08 års modell eller kanske ännu äldre...). Killen jag pratade med tyckte det var ett saftigt pris för en så gammal skida även om han erkände att skidan inte förändrats speciellt mycket under åren.

Ledsen, men I call bullshit.
JJ har inte funnit så länge, första årsmodellen är 08/09. HF-skidan är 09/10.

Utter sa:
R8ttan sa:

Ledsen, men I call bullshit.
JJ har inte funnit så länge, första årsmodellen är 08/09. HF-skidan är 09/10.
Det var ju tråkigt för dig att du ska gå runt och vara ledsen. Istället för att \"ringa bullshit\" kan du ju alltid ringa till Armada i Schweiz och fråga när HF-skidorna är tillverkade. Här är telefonnumret +41(0) 43 818 2424. De var väldigt tillmötesgående när jag pratade med dem i våras.

Kommer precis som jag skrev inte ihåg exakt när de var tillverkade, bara att det inte stämde överens med Lännas uppgifter.

Hej allihop!

Såhär ligger det till:

Vi köpte inte skidan av Armada själva utan av Tommy Hilfiger. De köpte skidorna för att ha som inredning i några butiker, men av någon anledning ångrade man sig och sålde iväg de par skidor som inte hunnit ställas upp. Uppenbarligen köpte vi en hel del skidor eftersom de "vanliga" JJ'sen varit slut sedan länge. Det här var i mitten på säsongen 09/10.

Någon månad senare fick vi ett par frågor om huruvida det faktiskt var 09/10 års modell vilket vi från början antagit, så vi började kolla upp det.

Vi frågade tre parter; Tommy Hilfiger, Armadas generalagent i Sverige samt Armada själva. De två första menade att det var årets modell medan Armada DÅ var osäkra. Vi kollade även upp huruvida det var någon skillnad på skidorna men fick uppgift om att det inte var så och därför fortsatte vi kalla skidan för 09/10 då det mesta trots allt pekade på det.

Imorse fick jag ett nytt mail som löd:

XXXX,
Thanks for your interest in Armada. That ski would have been from the 08/09 season. There are slight differences with the 09/10 model, being the core was tweaked slightly. We went from a two layer fiberglass wrap of the core in the 08/09 model and in 09/10 we went to a full tri axial wrap of the core.

XXXX XXXXX
Customer Service and Sales

Office: 949.642.6714 Ext. 12
Fax: 949.642.7090

729 West 16th St-A2
Costa Mesa, Ca 92627
http://www.armadaskis.com
Detta sätter saken i ett annat läge och därför kan vi såklart inte ange någon årsmodell. Om någon har åkt på skidorna och är sugen på att skriva en liten recension så kan jag gärna länka till den från hemsidan.

Med bästa hälsningar,
Länna Sport

Senast ändrad:
:)

Det var alltså inte så att ni såg ett läge att göra ett klipp genom att köpa in ett parti av en okänd variant av en skida med samma yttermått som tidigare års variant och kränga till ett oförskämt högt pris?

LannaSport sa:
Thanks for your interest in Armada. That ski would have been from the 08/09 season. There are slight differences with the 09/10 model, being the core was tweaked slightly. We went from a two layer fiberglass wrap of the core in the 08/09 model and in 09/10 we went to a full tri axial wrap of the core.
Tack LannaSport för upplysningarna.

Hej allihop!

Såhär ligger det till:

Vi köpte inte skidan av Armada själva utan av Tommy Hilfiger. De köpte skidorna för att ha som inredning i några butiker, men av någon anledning ångrade man sig och sålde iväg de par skidor som inte hunnit ställas upp. Uppenbarligen köpte vi en hel del skidor eftersom de \"vanliga\" JJ\'sen varit slut sedan länge. Det här var i mitten på säsongen 09/10.

Någon månad senare fick vi ett par frågor om huruvida det faktiskt var 09/10 års modell vilket vi från början antagit, så vi började kolla upp det.

Vi frågade tre parter; Tommy Hilfiger, Armadas generalagent i Sverige samt Armada själva. De två första menade att det var årets modell medan Armada DÅ var osäkra. Vi kollade även upp huruvida det var någon skillnad på skidorna men fick uppgift om att det inte var så och därför fortsatte vi kalla skidan för 09/10 då det mesta trots allt pekade på det.

XXXX,

XXXX XXXXX
Customer Service and Sales

Office: 949.642.6714 Ext. 12
Fax: 949.642.7090

729 West 16th St-A2
Costa Mesa, Ca 92627
http://www.armadaskis.com

Detta sätter saken i ett annat läge och därför kan vi såklart inte ange någon årsmodell. Om någon har åkt på skidorna och är sugen på att skriva en liten recension så kan jag gärna länka till den från hemsidan.

Med bästa hälsningar,
Länna Sport
Ja det är ju bra att ni tar bort vilken årsmodell det är och att ni fortfarande kallar det \"billigt\" när det är en 3 år äldre skida som uppenbarligen inte är lika bra och är en hundring billigare än årets modell.

Men man får väll va nöjd när ni kommit en liten bit på vägen i alla fall.
Lycka till.

Tillbaka
Topp