Armada JJ montering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Termit

Ny medlem
Armada JJ montering
Jag ska göra min tredje säsong som skidlärare och tänkte byta ut mina rossignol SC 80 mot en ren offpistskida, då jag insett att det är där jag använde dem 85% av tiden. Jag har tittat på Armada JJ, men när jag tänkte beställa blev jag osäker på monteringen.

Om jag förstått rätt är -5 från mitten det normala? På mina SC80 monterade jag bak 2,5 från rek. för att jag tyckte att den bet för dåligt i ingången i svängen. Är det någon som testat att montera bak ännu mer -6 eller -7 på JJ? Eller är det bara dumt?

Sedan undrar jag hur Armada JJ är när det är hård och vindpackad offpist?

Jag är 184cm, väger 75kg och har 26.5 i pjäxor.

Armada JJ montering
det finns fan fler trådar om JJ än om nån annan skida, sök i forumet innan du postar sånt här!
vore för övrigt ingen hit att köpa en skida som JJ för att sedan montera bak den 7 cm, då har man ju missat allt vad JJ handlar om, imo.

Armada JJ montering
Lee-nus sa:
det finns fan fler trådar om JJ än om nån annan skida, sök i forumet innan du postar sånt här!
vore för övrigt ingen hit att köpa en skida som JJ för att sedan montera bak den 7 cm, då har man ju missat allt vad JJ handlar om, imo.
Det finns många trådar om JJ, om du hittar någon med svar på mina frågor får du gärna posta den. Jag hittar inga tydliga svar där.

Armada JJ montering
och du tycker på fullaste allvar att varenda liten detaljfråga på en skida behöver ställas i en ny tråd?

Armada JJ montering
För att svara på din fråga istället så nej, du bör verkligen inte montera bindingen längre bak än -5. Är ungefär lika givande som att bakmontera ett par blades, och blades är för övrigt precis vad skidan känns som på hård snö.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp