Armada JJ

Emmis_n

Ny medlem
Armada JJ
Tjenna!
Jag behöver lite hjälp.
Jag har ett par Fisher Athua 187cm just nu som jag tycker mycket om. Tycker dock att de är lite stora å klumpiga å kräver ganska myket fart. Jag skulle vilja ha ett par skidor mer lämpade för skogsåkning och lite mer lekfulla.
Har länge suktat på Armada JJ som verkar vara en skojsig skida. Men nu är jag lite frågande till vilken längd jag ska skaffa. Jag vill ju ha en snabb-svängande skida som inte kräver så myket fart för att få flyt. Så tänken lutar mycket till att jag införskaffa ett par 175cm skidor, men jag är lite orolig att jag är för lång å för tung för de skidorna och kanske borde införskaffa mig ett par 185m istället.
Jag är 175cm å väger väl mellan 70-75kg.

Tacksam för konkreta svar!
"Det som göms i snö kommer fram i tö"

//Emma

Armada JJ
Jag kör på amrada JJ 2011 en grym skida på alla sätt och vis, funkar i pisten, skogen är GRYM i djupsnö.
En komplett skida kräver dock mycket fart i pisten vilket passar mig men inte alla....

Armada JJ
Armada JJ känns kortare än vad den är också i och med att den är så mjuk och lätt. jag skulle rekommendera 185an, den är fortfarande väldigt enkel att slänga runt i tighta skogar etc. ta 185an och frammontera litegrann (center -3) så har du lite att landa baklänges på också!

Armada JJ
Tack för era svar, det blir ett par 185:or. Dock är jag lite osäker på monteringen eftersom jag inte är så flitig med att hoppa å trixa. Funderade på om jag inte skulle ta å mittmontera dem alt. bakmontera, eller? Jag åker ju helst puder men vill ju kunna nyttja dem i pisten oxå.

Ha det bra utanför backen!
/Emma

Armada JJ
Mittmontera skall du definitivt undvika! Om du helst åker puder, men vill kunna åka pist oxå skall du ha dem på -5 som är rekommenderat.
Bakmontera, tja, -7 kommer oxå funka, men inte så bra om du åker sw.
Alternativt testar du Armada TST 183. Lite mer allmountain och lite bättre i pist.

Armada JJ
Jag väger 67pannor å är 176. Jag tycker min JJ är svin bra till allt jag använtdom till, dock inga metervis med puder, men upp till halvmetern är dom succe. jag har 185, lättsvängt å bra flyt, har mina -5.

Tillbaka
Topp