Skidor_ja_tack
Ny medlem
Armada, K2 eller Salomon?
häääjsan!
uppgifter om mig:
Längd: Ca 176
Vikt: ca 65
Nivå: Medel/Avancerad (åkt skidor sen jag var 3, är 17 nu)
Jag åker mestadels i pist men lekar gärna i parken ibland.. Det jag är ute efter är en allround skida som enligt klyschan "funkar bra i pisten men även i parken"
Kan någon hjälpa mig att välja och avgöra vilken skida som passar mig bäst,
Armada Ar6 ( ska jag ha 1,71 eller 1,76 ? )
K2 Public Enemy (Längd ?)
Salomon Thruster (Längd?)
Som sagt tycker jag längdfrågan är relativt svår, om jag är runt 176 cm nu och räknar med att växa en aning till nästa år och vill inte lägga ut alltför mycket pengar på en skida som jag bara kan åka med en säsong... ska jag då ta en skida (armadan t.ex.) som är 1,71 eller 1,76???
Sen gärna en jämförelse, bra-dåligt med skidorna, vilken skulle ni välja, vilken är bäst helt enkelt ???!!!
tack så mycket på förhand!!!! // Nicklaas
uppgifter om mig:
Längd: Ca 176
Vikt: ca 65
Nivå: Medel/Avancerad (åkt skidor sen jag var 3, är 17 nu)
Jag åker mestadels i pist men lekar gärna i parken ibland.. Det jag är ute efter är en allround skida som enligt klyschan "funkar bra i pisten men även i parken"
Kan någon hjälpa mig att välja och avgöra vilken skida som passar mig bäst,
Armada Ar6 ( ska jag ha 1,71 eller 1,76 ? )
K2 Public Enemy (Längd ?)
Salomon Thruster (Längd?)
Som sagt tycker jag längdfrågan är relativt svår, om jag är runt 176 cm nu och räknar med att växa en aning till nästa år och vill inte lägga ut alltför mycket pengar på en skida som jag bara kan åka med en säsong... ska jag då ta en skida (armadan t.ex.) som är 1,71 eller 1,76???
Sen gärna en jämförelse, bra-dåligt med skidorna, vilken skulle ni välja, vilken är bäst helt enkelt ???!!!
tack så mycket på förhand!!!! // Nicklaas