Armada, K2 eller Salomon?

häääjsan!

uppgifter om mig:

Längd: Ca 176

Vikt: ca 65

Nivå: Medel/Avancerad (åkt skidor sen jag var 3, är 17 nu)

Jag åker mestadels i pist men lekar gärna i parken ibland.. Det jag är ute efter är en allround skida som enligt klyschan "funkar bra i pisten men även i parken"

Kan någon hjälpa mig att välja och avgöra vilken skida som passar mig bäst,

Armada Ar6 ( ska jag ha 1,71 eller 1,76 ? )

K2 Public Enemy (Längd ?)

Salomon Thruster (Längd?)

Som sagt tycker jag längdfrågan är relativt svår, om jag är runt 176 cm nu och räknar med att växa en aning till nästa år och vill inte lägga ut alltför mycket pengar på en skida som jag bara kan åka med en säsong... ska jag då ta en skida (armadan t.ex.) som är 1,71 eller 1,76???

Sen gärna en jämförelse, bra-dåligt med skidorna, vilken skulle ni välja, vilken är bäst helt enkelt ???!!!

tack så mycket på förhand!!!! // Nicklaas

Dynastar gör grymma skidor :D

Men om du kör me twintip så kan du nog ha längd runt 175

Vet inte om de va nån direkt hjälp.. hehe
SOV GOTT

MVH!!!! // Purr

hmm
jag skulle nog välja ar6an för det är en grym allroundskida. ska du pka i pisten och ha den ett tag så skulle jag välja 176 cm

lycka till
johan

Håller med johan har uppe, Armada ar6 är det bästa i allround väg su kan få idag till ett hyffsat pris, Och om jag var du så skulle jag ta 176cm.

Ha-d gött!

Om jag vore du så skulle jag köpa armada de är helt klart bäst av dem på andra plats skúlle jag ta K2 de är också bra.
Jag skulle aldrig köpa salomon jag gillar dem intte.

Du kommer säkert intte växa så hämst mycke mera om du är 17 och är 176 lång så om jag skulle köpa vara du skulle jag köpa skidor som är 165 - 170 långa.

Köp Armada. själv har jag Head mojo om jag skulle köpa nya skulle de vara Head- jon olsson pro model elr Armada

aha_johan sa:
hmm
jag skulle nog välja ar6an för det är en grym allroundskida. ska du pka i pisten och ha den ett tag så skulle jag välja 176 cm

lycka till
johan
Men ta inte för långa om du ska åka i parken , jag är 176cm och kör på cirka 165cm.

Det är väll endå en smaksak vad man ska ha för längd på en parkskida, själv tycker jag det är cleanare med lite längre skidor..

asså vill du ha en hård eller en mjuk skida en mjuk är skönare i parken. Dock är det tråkigt att åka på en mjuk skida i pisten.

Vet att K2 pe är ganska hård, vet inte hur det är med armadan...

176 sklle iaf ja tycka vara långt..
har 172 nu å e 177 lång å de e lagom, exakt så att de inte för långt
(e dock van med 158 skiis :P )

jag skulle ta 171 en de e liksom va ja skulle..

om du är 176 nu och ska växa lite till ska du lätt upp på 180 skidor,
tror att armadan görs i 181, de blir perfekt!

armada är inte värt pengarna, salomon gör undebara skidor, men k2 är absolut den mest prisvärda skidan, själv är jag 1,78 och kör på 1,70 skidor men du ska nog ha lite längre om du ska köra mycket pist också.

Tillbaka
Topp