ARMADA till Europa nästa säsong

JohanKristofers

Aktiv medlem
Stötte ihop med en kille som jobbar för Armada förra veckan. Han berättade att Armada kommer till Europa & Sverige nästa säsong.
De kommer även landseras i Asien.

Sweet ey!

Jag vill minnas att jag i vintras stötte på Armadaskidor i affärer, både i Verbier och Chamonix. Eller är jag full nu?

finns på alpingaraget i sthlm
skulle inte de finnas i åre också??

Modellerna kostar ju olika..
Sen tror jag att dom skidorna ni hittar i äffärena har dom som äger dom Tagit in privat..

Dom Armada skidor som kommer till Sverige och Europa kommer att tillverkas av Elan... Dom ser ju coola ut men finishen är katastof, dessutom kändes dom mjuka som fan.

Säljes: Armada AR5, 160 cm, -04:or. Hör av er om ni är intresserade. Obetydligt railade.

Modeller;¨

-AR3- junior (140/150) ca 3000.-
-AR5- park/allroud (160/170/176/180) ca 5500.-
-ARV- freeride (175/185) ca 6500.-

Pro:
-Jp vs Julian- Backcountry newschool (191) ca 7000.-
-T-Hall- AR5 176 with flexpionts for butters, and rounded edges under binding area for rails. ca 6200.-

Finish og kvalitet på ski enda bedre enn fjorårets.
Extremt bra.

L.

Det blir smooth ska ni se men kavliteten på dem är inge vidare tycker jag efter att ha knäckt 1 skidka och böjt en annan, (ar5)

Armada är än så länge bara ett sånt här nytt hypat märke som inte har någon vidare kvalité överhuvudtaget. De flesta skidmärken har gjort skidor i flera årtionden, hur länge har Armada gjort skidor tror Ni?

Senast ändrad:
jag vet inte. men dom låter ju inte så bra så de kan ju inte va länge eller så länge men dålig kvalitet kan vi ju nästan konstatera(?stavas)

lima ko: har svårt att fatta ditt inlägg, nånstans måste dom börja, armada kan ju inte få tio års erfarenhet över 1 dag eller hur??

Alla har ju börjat någonstans, så även salomon, k2 och dom andra stora märkerna...
Dom var nog inte heller så bra i början, ge dom nya märkerna som 4frnt, armada, line lite tid så ska ni se att det blir skit bra skidor tillslut..
Alla dom 3 märkerna jag räknade upp är dessutom grundade av skidåkare vilket gör att dom vet hur dom vill ha sina skidor, lite mer erfarenhet helt enkelt... Är väl lite därför dom har startat egna företag, för att kunna bygga vidare på sina egna idéer om hur skidor ska vara gjorda etc. etc.

väl talat, såg ett par armada arv (03/04) på alpingaraget igår, så visst finns dom i sverige.

fast det kanske va som molin sa, dom kanske köpte in privat.

03/04 modellerna har funnis på alpingaraget skitlänge.... jävligt taskig finnish på dom förövrigt, ingenting jag skulle lägga pengar på...

har för mig att arv kostar 7000 utan bindning...eller kostade iaf....vet inte hur det är nu..

shiit.. 7 laxar! då törs jag inte åka på dem så det blir nog å ha dem som prydnad i mitt skidställ i vardagsrummet.

Henrik_koivisto: Hallå Line är inte ett av de nysta märket precis..
det har ju funnit i åra tals.. 1999 någon gång.. för Mike nick åkte på det första gången bigjump va me i Xgames tror det va 1999..

alla som åker på Armada på teamet.. har åkt på Rossingol
i princip är armada skidan en "förbättrad" Scratchs skida, som åkarna vill ha den..

Självklart måste de börja någonstans. Men att bara komma från ingenstans och sätta skyhöga priser tycker inte jag är speciellt lockande. Ni får köpa vilka skidor Ni vill men innan jag kommer köpa några Armada ska de ha fått några år på nacken så att barnsjukdamarna försvunnit först.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp