arrghh... brutet ben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vanessa88

Ny medlem
arrghh... brutet ben
nu gick jag och förstörde min säsong för i år och säsongen har inte än hunnit börja ordentligt.
jag var i åre för ett förlägt veckoslut och lyckades bryta vänstra benet på två ställen. ingen operation behövdes men nästa 10 veckor går jag på kryckor med gips ända upp till höftet.
vad skall jag nu hålla på med hela vintern? vad har ni gjort då ni haden en liknande skada?
dessutom är alla tips om att hur jag skall klara mig med ett sånhärt monstergips välkomna=)

arrghh... brutet ben
Du får se de positivt! - Nu har du chansen till riktigt bra rehabilitering inför nästa säsong

arrghh... brutet ben
Du kan kolla fett sköna skidfilmer och en massa och bara vänta tills det har läkt

arrghh... brutet ben
datan . ! sitt o lek i photoshop , om du inte redan kan de kan den tiden behövas för att lara sig.. :D

krya på dig / hampus

arrghh... brutet ben
nått riktigt drygligt tv-spel.. typ Red-alert som aldrig tar slut kan ju fördriva dygnen något

arrghh... brutet ben
vad gjorde du för att göra illa dig så föresten? lät riktigt hemskt :S
krya på dig

arrghh... brutet ben
stackare, jag skulle åkt skidor på ett ben med en plastpåse över gipset. Tycker du inte om mitt förslag så sit o glo på skidfilmer och spela jibberish. www.jibberishgame.com

arrghh... brutet ben
Skicart!!!!!!!
Om du nu får ner gipset i sitsen.
Stackare!!!! God bättring!!

arrghh... brutet ben
har också förstört min säsong......

2:a januari hände det

kraschade hårt och slog bort en benflissa från knät.
Det är oklart än om ledbanden klarade sig.
så här sitter man framför datorn med gipsat ben

de här var min 6 skada på två och ett halvt år....

arrghh... brutet ben
mitt tipps är, när du blivit lite bättre, att agera fotograf och filma dina vänner när de åker. sedan redigera grejerna..det är nog det bästa man kan göra när man itne själv kan åka tror jag

arrghh... brutet ben
tror jag förstört min säsong också¨:S uppe i ruka förra veckan och bröt nyckelbenet kanske ska opereras vet inte när jag får åka igen:'(

arrghh... brutet ben
Jag har gjort samma sak för nåra år sen..jag vet inte vad du ska hitta på eftersom jag fick det i mars oh hade det 8 el 9 veckor in på sommarn..Men under den här tiden är datorn din bästa vän och din mamma som kommer med glass hela tiden såklart :)
köp ngt kul spel som du inte tröttnar på så fort...krya på dej :P

arrghh... brutet ben
bört tummen i början av sesongen nu är den 100% läkt, de var inte så kul. om man kollar för mycket på skidfilm blir man bara irriterad föratt man vill ju åka så mycket föratt man glor på massa koola saker som man skulle vilja göra ;S

arrghh... brutet ben
Jadu, vilket gips du har. Jag hade vänsterbenet, strax nedanför knät dock, gipsat för ett par år sedan (bröt vadbenet väldigt ner vid foten). Jag försökte träna övriga kroppen så mycket jag kunde (styrka, motionscykel-kanske ine du kan, röra på tårna mm, jag gjorde det inte första gipsdagen dock, det är bra att benet får börja läka lite så man inte fördärvar något). Träning av övriga kroppen påverkar faktiskt musklerna i det gipsade benet en aning. Jag gick väldigt mycket med kryckor, långa sträckor, man blev riktigt duktig och stark, efter ett tag försökte jag gå med gipset (med stöd av kryckorna) för att ben och muskler ska få sej en bra träning. När du sedan tar bort gispet har du tappat väldigt mycket muskelvolym och styrka, en del tappar väldigt mycket vader, och kan knappt gå. Beroende på vilken läkare du har så kan denna ge dej tips (eller inga alls) på hur du ska träna upp benet så fort som möjligt. Själv fick jag inga tips och inte heller sjukgymnastik, men jag har skadat mej förrut så det första jag gjorde när de satt på mej gipset var att ta mej till biblioteket och låna och läsa böcker om skador och träningsprogram som jag satte igång med så fort som möjligt när jag blev av med gipset.

Kämpa på, kolla in Kevin Collony på denna sidan http://www.camelbak.com/index.cfm?siloID=sports_recreation&catID=originals

Ride on,

arrghh... brutet ben
köpt ett nintendo wii, xbox 360 sen ett playstation 3 när det kommer ut. Då lär du har något att göra i 10 veckor.

arrghh... brutet ben
ekdahl sa:
köpt ett nintendo wii, xbox 360 sen ett playstation 3 när det kommer ut. Då lär du har något att göra i 10 veckor.
nintendo wii är väl inte att rekommendera, stå där å vifta på ett ben måste ju bara vara riskfyllt

Senast ändrad:
arrghh... brutet ben
10 veckor då är det sport lov.. så de finns sesong kvar.. ta bort gipset lite innan å börja cykla på gymet så du får tillbaka musklerna! själv har jag 10 veckor kvar på krykorna för en operation på främre och bakre korsband,ledbanden och båda miniskrarna i knät. umpa

arrghh... brutet ben
Själv har jag stukat foten rejält och har inte kunnat åka på snart en månad. Är det någon som har tips på hur man kan börja träna upp den igen? Nu kan jag gå utan att det känns längre men så fort jag sätter foten i en pjäxa gör det väldigt ont och jag klarar bara ett par åk.

arrghh... brutet ben
Finns väl bara en sak... Livet är väl inte värt att leva utan åkning när alla andra åker... Mitt råd kasta in handduken och häng dej själv... Skulle jag gjort.

arrghh... brutet ben
Fy fan vad surt! Tur att man aldrig brutit nånting själv!

Köp ett soft spel och lira som fan. Fram med hantlar och kör som fan så har du nog rediga karl armar efter 10 veckor ;)

arrghh... brutet ben
jag bröt benet på sportlovet förra året. jag satt vid datorn typ hela dagarna och lyssnade på musik.det bästa var att jag slapp skolan i 3 veckor:) sen när jag tog av gipset så sa läkarn att jag inte skulle överbelasta det på 10 veckor, ganska surt.

arrghh... brutet ben
sitta vid datorn o spela jibberish:D
går o ladda ner på www.jibberishgame.com

de e kul :P

arrghh... brutet ben
stackare, lider verkligen med dig =(. jag ramla ner från ett träd för nån sommmar sen. 7 meter högt var jag oxå så de blev en redig smäll. hjärskakning,sönderlaget ansikte,krossat ben och en bruten handled(benet stod ut genom skinnet). det tog ett helt jävla år för mig innan jag återhämtat mig rikitg.
men jag ägnade tiden åt att köra på bakhjulet med rullstolen,kolla på film. sitta vi datorn, vara ute med polarna och filma när dom körde mtb.

sen så kan man juh göra som min galna kompis som körde mt med en bruten hnadled och krossad armbåge:/ haha vilken dåre.

justja, sen så kan jag rekomedera dig att ta det lungt med foten. jag hoppade med rullstolen så att min ben i haden flyttade på sig 5m,m så det sitter lite snett. dom frågade om jag vill kapa igen och räta till men jag tacka nej de märks juh endå inte.

och träna!

lycka till och krya på dig! ///Rickard

arrghh... brutet ben
alwaysCrash sa:
datan . ! sitt o lek i photoshop , om du inte redan kan de kan den tiden behövas för att lara sig.. :D

krya på dig / hampus
håller med, det måste vara världens bästa tidsfördriv:D

även " Age Of Empires 2 " är ett grymt braa tids fördriv

arrghh... brutet ben
oj vad det har kommit mycket svar=) tack för alla tips och knep!

det går rätt bra redan! mina vänner har varit till stor hjälp och så gjorde jag som de flesta av er sa, köpte en xbox 360. tack för alla svar!

arrghh... brutet ben
Själv så bröt jag armbågsleden vilket slutade med operation.

Dvs 2 spikar 2 stora metallplatter och lite mer skrot + 30 stycken stygn.

Tack vare att min jävla bindninh tjyvlöste.

arrghh... brutet ben
se det från den ljusa sidan. det är ju ingen supervinter du missar. om jag skulle välja ett år som jag skada mig ordentligt på så är det i år. det finns ju knappt ngn snö.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp