Årskort i Chamonix?

Sandy87

Ny medlem
Årskort i Chamonix?
Jag har Chamonix i tankarna inför nästa vinter, kanske plugga franska på Insted. Sitter och räknar lite vad vad det skulle kunna kosta..för det blir ju en slant. Vad jag fram tills nu inte räknat med är årskortet. För det är det som gäller va, om man ska vara där mellan januari och april? Om någon vet priset så säg! Någon kanske även vet om det är eventuella rabatter på det om man pluggar på insted.

Tack på förhand/ Sandra

Årskort i Chamonix?
tjenna, ett säsongskort går loss på runt 680 euro om du är ute i god tid, annars kostar det runt 1000 euro så du kan ju spara lite slantar om du har lite framförhållning, då har du mer flis å spendera på spyan hehe. Tror inte att man kan få nån rabatt genom insted tyvärr. Ha de!

Årskort i Chamonix?
hallåååå
jag ska också säsonga i charmonix. har letat efter vad säsongskort kostar och hittade det nu :)

men jag undrar vad du menar med: "ett säsongskort går loss på runt 680 euro om du är ute i god tid, annars kostar det runt 1000 euro" ????

hur kan det vara billigare om man är ute i god tid? och vad menas i så fall med att vara ute i god tid???

thanx!

Årskort i Chamonix?
Jag ska plugga med Insted i Chamonix, och det som gäller är att om man köper liftkortet genom dem, så kostar ett liftkort för Chamonix Le Pas 506 Euro (ord.735), och ett Mont-Blanc Unlimited 728 euro (ord. 1077). Detta gäller innan 15 December om jag inte minns fel. Alla som köper liftkort genom Compagnie du Mont Blanc, innan 23 November , erbjuds dock en rabatt på 35%. Nu är det sent på kvällen, men genom min huvudräkning blir det alltså faktiskt snäppet billigare att köpa ett sådant.

Årskort i Chamonix?
Compagnie du Mont Blanc, är det skolan?

Måste man gå i skolan för att kunna köpa genom dem?

Sen undrar jag också vilket kort tycker ni att man ska köpa om man ska säsonga? Chamonix Le Pas eller Mont-Blanc Unlimited??? det är ju ändå en del penga-skillnad...

Årskort i Chamonix?
Om du köper kortet nu innan den 23/11 får du det för 700 euro, annars 1077 euro! Detta gäller Unlimited säsongs kort, och sjävl klart är det, det man ska ha om man ska säsonga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp