[Artikel] 5 skidprylar TILL som aldrig borde uppfunnits

Redaktionen

Aktiv medlem

Stolliga uppfinningar som ska revolutionera skidmarknaden finns det gott om. Freeride har listat fem kluriga innovationer som inte riktigt flög som förväntat.

Läs hela artikeln:

farsan56

Aktiv medlem
Hallå! Varför så negativ Petter?
Det är ju kanonprylar allihop ju. Dom där Skiddi (bara namnet va) finns dom med dubbdäck, dom ska jag ha när jag går till 8:an.
Och Wingjump då, tänk när jag ligger och svävar lite ovanpå baksidan. Jaså bristande skare säger ni, haha det skiter väl jag i.
Jag beställer redan idag (y)
Häpp!

zerode

Aktiv medlem
Märks att ni som jobbar på freeride inte bor på en skidort, Skigee är en helt fantastisk pryl som man inte kan vara utan

pd

Aktiv medlem
Googlade lite ...
Lärdom 1: Tydligen är Skiddi (rullgrejen) ett efternamn.
Lärdom 2: Den internationella succén kan möjligen ha dämpats av att hemsidans engelska sidor är på italienska. Länken i artikeln var till crowdfunding-kampanjen.

Men Skigee verkar ju vara en riktigt smart pryl. Den här killen är också av en annan åsikt än redaktionen. https://www.outsideonline.com/2390110/skigee-goggle-cleaner

Torkarblad finns förövrigt redan. Visserligen för mc-hjälmar men borde väl funka. länk

Senast ändrad:
Hallå! Varför så negativ Petter?
Det är ju kanonprylar allihop ju. Dom där Skiddi (bara namnet va) finns dom med dubbdäck, dom ska jag ha när jag går till 8:an.
Och Wingjump då, tänk när jag ligger och svävar lite ovanpå baksidan. Jaså bristande skare säger ni, haha det skiter väl jag i.
Jag beställer redan idag (y)
Häpp!
Haha, jag vill också ha en utvärdering! Den kanske är otroligt kreddig inom några år? På hemsidan verkar ju den rulla bättre än en terrängbil men känns som det borde fastna lera, snö och is i hjulen.

farsan56

Aktiv medlem
Nja det vete fasiken, jag trodde det ingick peruk och lösmustasch så man kunde köra inkognito.
Men Sklon då? Tänk och glida omkring på byn med en sån över axeln som den jetsetare man är och se alla avundsjuka blickar.
Sen att jag ser målgruppen Rysk tant med glitteroverall och lurviga boots framför mig, det är en helt annan sak.
Vem blir först?
The race is on 😁

zerode

Aktiv medlem
Jag är faktiskt beredd att vackla lite på Skigee, funkar det så är det ju bra. Men varför har jag aldrig sett någon använda en? haha. Här går de att beställa men hittar ingen officiell hemsida. https://www.tognar.com/skigee-goggle-wiper-assorted-colors-sold-each/?revpage=2 #product-reviews

Btw. Hur går det med surfen Hasse?
Man sätter den på stavsremmen, så den alltid är med. Problemet är att om någon butik får in några, så säljs de slut omgående

rabbit

Aktiv medlem
Man sätter den på stavsremmen, så den alltid är med. Problemet är att om någon butik får in några, så säljs de slut omgående
Skigee skall bäras på tummen! Annars kan man ju inte wipe'a mitt i en sväng när pudret sköljt över en precis innan droppet! Iofs inget problem i sverige men ändå... :D
Skigee forever!
Och jag vill ha en wingjump. Var köper man dom?

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp