[Artikel] Följ världstouren på Twitter

Redaktionen

Aktiv medlem
Genom arrangörernas Twitter har du möjligheten att följa det andra Freeride World Tour-stoppet som just nu pågår i St Moritz.

Läs hela artikeln:

Jäkligt bra av arrangörerna! detta borde göras på alla tävlingar utan livesändning så man hänger med på dem större sakerna som händer under en tävling! bra steg i rätt riktning

Står fast vid min åsikt att texten ovan är rätt värdelös.
Vi är inne på år 2011, så svårt kan det inte vara att sända lite film därifrån.
En sökning på "webcam girls" ger t.ex. ca 8.5M träffar. Det innebär att ca 8.5M, antagligen mindre intelligenta, damer klarar av det så varför inte FWT?

@Tomtefar:
Skulle inte säga att Twitter-flödet är värdelöst. Långt ifrån den bästa lösningen för att följa tävlingen över internet, men värdelöst? Nej.

Hade världstouren gått att livestreama så hade vi givetvis gjort det men nu erbjuder inte arrangörerna den möjligheten. Ett Twitter-flöde är väl bättre än ingenting?

Ok, inte helt värdelös kanske. Men förhållande till en bildstream så är det närapå...

Bra dock att ni följer det så gott det går på freeride.se! Men arrangörerna av FWT borde anstränga sig lite mer tycker jag. Det är ju rätt imponerande åkning som jag tycker de skulle kunna sprida till världens skidåkare lite bättre än via ett par rader text.

Något som är synd (konstigt?) är att första året så sändes de flesta (om inte alla) stoppen life på freecaster. Året efter så var det bara några stopp som sändes och i fjol så var det bara Verbier Xtreme.
Att dom inte kunde fortsätta som första säsongen är tråligt tycker jag.

Gick inte alla stoppen för FWT på Extreme Chanel tidigare, precis som DEW Tour? Dew Tour tog iaf Eurosport2 över...

Synpunkter kan iaf lämnas nedan:

Contact Us
Freecaster.tv
Kjerag S.A.
Avenue des Acacias 115
B-5101 Erpent Belgium
Phone: +32 81 31 15 85
E-mail: support@freecaster.com

Extreme.com
Zonemedia Broadcasting Ltd
105-109 Salusbury road
NW6 6RG London United Kingdom