[Artikel] Generation Flingas release

Redaktionen

Aktiv medlem
Generation Flingas Catch Us If You Can har haft premiär i både Stockholm och Göteborg. Visning på Café Opera i Stockholm blev en välbesökt och uppskattad tillställning. Freeride var på plats.

Läs hela artikeln:

japp.. faktiskt en av dem skönaste skidfilmerna jag sett. extramaterialet med filmarbetet var intressant att titta på. goa tjejer!=)

All skidfilm är bra skidfilm främst pga att det produceras så få. Och de som arbetar med detta ska all cred, låg ersättning, många omtagningar, mycket väntande m.m. m.m.

Läste intervjun med tjejerna i ÅS och önskar dem all lycka.

Tyvärr måste jag samtidigt säga att jag inte tycker att filmen var något vidare. De ville att filmen skulle bedömas utifrån kriteriet Skidfilm och inte Tjejskidfilm och då måste jag tyvärr säga att det var direkt dålig. Utifrån kriteriet Tjejskidfilm är den bättre men fortfarande finns mycket att önska avseende; intro(någon verkar ha upptäckt basala animeringsfunktioner och glömt bort att klippa - alldeles för långt), fart (vissa åk och åkare är så låååååååångsamma), MUSIK.... eller framförallt kombinationen åkning och musik m.m. m.m.

Detta ska vara några av Swedish finest och då kan man förvänta sig mer. Ska det vara helt omöjligt att sätta åtminstone en (1) backflipp? Jag kan inte det med det förväntar jag mig att någon av dessa ska kunna...

Skitbra film med mycket åkglädje... Extra kul är väl att dessa åkare som får lite kritik antagligen åker sönder 95% av åkarna på freeride!

Såg 20 min och visst var dem duktiga men var inte tillräckligt bra för att få mig att glo på hela.

Filmen è skitbra! En av dom bättre, plus att bonusmaterialet var ganska kul att titta på!:) 5/5 från mig!

Riktigt bra film. Bra åkning och grymma tjejer. Janette Hargin är sjukt grym, hon åker så fantastikt bra. De andra tjejerna är riktigt bra med kanske speciellt Stina Jacobsson.

Väldigt värd att se.

Kul att vissa av er inte tycker att de är tillräckligt bra för att vara värt för er att se på...... De här tjejerna hade kört skiten ur vilken dag som helst. De är till 100% 100 ggr bättre än er.

Keep up the good work tjejer, ni rockar!!

MVh

Mikael

Såg filmen för någon vecka sedan när jag fick den med Åka Skidor. Tyckte den var bra och snyggt gjord. Dock i kortaste laget. Extramaterialet med "the making of.." var ju längre, men sevärt. Kul med något från tjejer, vilket ju är rätt ovanligt. Mer sånt!

En riktigt trevlig och seværd film som fick en att vilja bylta på sig skidklæderna och spænna pjæxorna! Vill också ge en eloge till personen i fråga som skrev artikeln - grymt bra avslutning!

Tillbaka
Topp