[Artikel] GoPro lanserar HD Hero2

Redaktionen

Aktiv medlem
GoPro meddelar idag att de lanserar en ny kamera. Kameran har fått namnet HD Hero2 och bjuder på en hel del intressanta uppdateringar.

Läs hela artikeln:

Den största skillnaden är väl ändå mic ingången? :P

Verkar som man inte kan filma i 720p / 30fps längre ... Det suger ju :S

@linder:
Jo, man kommer fortfarande att kunna filma 720p i 30 fps.

Jag har lite svårt att avgöra om det är ironi eller inte men tycker du den största skillnaden verkligen är mic-ingången? :)

Den stora grejen är väl Wi-Fi och förbättrad optik?? Samt en rimligare prislapp än den tänkta konkurrenten Contour+.
Har batterikapacitet verkligen vart så dålig att man satsar med batterivärmare?

Verkar vara en hel del intressanta uppdateringar! men 60 FPS i 1080 hade varit ännu mer övertygande. Borde vara möjligt nu när den har "Dubbelt så snabb bildprocessor"

" Enligt tillverkarna har kameran fått en dubbelt så skarp optik och blivit bättre på att filma i dåliga ljusförhållanden."

Det stora problemet med GoPro har ju inte varit att filma i dåliga förhållanden. Det har ju varit att filma i bra förhållanden? Då man filmar i skinande sol och blå himmel blir allt överexponerat och alla bilder kassa. Bara jag som reagerat på samma sak?

vad jag vet hade de batterivärmare innan oxå, den var igång när kameran var igång... varför jag vet är för att jag reklamerade min första gopro som de sålde för skidåkning utan att det fanns uppladdningsbara li-jon batterier....
de sa då att den nya gopro hd skulle ha batteriuppvärmning

håller med brpbrpbrp angående bra ljusförhållanden men den var/är fortfarande överlägsen countour när det gäller mkt sol.
Sen tycker jag knappt att någon digitalkamera hur dyr verkar klara av att filma mot solen men problemet är ju likadant för fotografer.
Inte många skidfotografer som fotar mot solen mitt på dagen direkt =)

Jag tycker att 120 FPS läget verkar mycket intressant. Dessutom 170º
Ser grymt ut, särskilt 120 FPS vid 3:06

Roligt att man kan få alla tänkbara tillbehör + kameran i usa till samma pris av endast kameran här i sverige.
Tror nog at jag skickar efter en från usa...

Någon som har erfarenhet av att importera från staterna? Är det stor risk att få tulla för grejerna?

@Reine vid 3:18 så ser man tydlig "warping" från after effects twixtor lr nått liknande. så det blir nog inte samma utan att redigera det. Men visst går det å få det skysst.

Har samma problem med överexponeringen, ingen som har nån smart lösning på det?

Tillbaka
Topp