[Artikel] Hyrde ut sina liftkort – döms nu för bedrägeri

Redaktionen

Aktiv medlem
IMG-4697-768x576-1.jpeg

En man som hyrde ut sina personliga liftkort i Sälen har nu dömts till villkorlig dom och böter.

Läs hela artikeln:

Det där var ju inte smart, att sätta in en annons alltså. Nån ordning får det allt vara.
Har väl aldrig varit med om att någon säsongare någonsin/någonstans skulle hålla på med sådant där. Näe, vattenkammade svärmorsdrömmar hela bunten.
Tur att man aldrig säsongade i Sälen, sånt hardcoreställe vågar jag mig inte på.;)

....
Har väl aldrig varit med om att någon säsongare någonsin/någonstans skulle hålla på med sådant där.
...
Inte jag heller. Alla säsongare jag någonsin har träffat har på alla sätt velat ta sin roll som vandrande plånbok på allvar och kanske ännu mer med sann själaglädje strävat efter att på bästa sätt bidra till liftägarnas berikande.

Håller med. Det här skulle jag ALDRIG gjort som ung säsongare framåt vårkanten när turvädret drar in. Skulle inte ens komma på tanken. Och det har _verkligen_ inte hänt heller, aldrig hört talas om, just to be extremt extremt clear.

Hyra ut sina liftkort borde fler personer göra, speciellt nu när säsongskorten börjar bli så orimligt dyra i exempelvis Åre. Dock kan man ju sköta det lite snyggare än personen i artikeln.

Som ung var det guld värt att få låna/hyra liftkort billigt för att ha råd att åka mer lagg. Vill helst inte stödja giriga företag (Som inte levererar det man betalar för) nu heller så jag lånar/hyr fortfarande liftkort så ofta jag kan.

Det händer faktiskt att de kollar att det är rätt person som använder liftkortet...

Många liftsystem har foton av liftkortsinnehavaren lagrade i databasen, och vid passage så dyker din nuna upp på en skärm inne hos liftvakten. Då kan man bli haffad om man inte ser ut på rätt sätt. Men med FFP2-mask/buff blir det svårt att se...

Många liftsystem har foton av liftkortsinnehavaren lagrade i databasen, och vid passage så dyker din nuna upp på en skärm inne hos liftvakten. Då kan man bli haffad om man inte ser ut på rätt sätt. Men med FFP2-mask/buff blir det svårt att se...
Jag betalar hellre liftkort än att jag åker med FFP2 + buff.
Gäller för alla skidorter utom S****ars. ;)

Ambitiöst att annonsera ut det! En kompis blev haffad när vi åkte i Verbier förra vintern och han delade på ett 5-dagarskort med sin sambo. Tydligen tar de ett foto på en i spärren vid första användningen, när outfiten är på, och sitter sedan och spanar. Han skulle få en bot (minns ej hur mycket), men lyckades på något sätt snacka sig ur det.

Tillbaka
Topp