[Artikel] Jacob Westers sommarlov

Redaktionen

Aktiv medlem
När säsongen tog slut tvekade inte Jacob Wester länge innan han slängde in pjäxorna långt i in garderoben, dammade av surfbrädan och bokade en biljett till Bali.

Läs hela artikeln:

"Är det dåligt med vågor eller för stort swell (som det ofta blir här på sommaren), så brukar vi köpa lite piratkopierade DVD's och kolla South Park-säsonger på datorn"

Och här pratar HH om att självaste skidfilmsindustrin dör ut. Tycker det känns lite fel att Jacob går och gör den raka motsatsen mot det han borde göra, han kan ju inte köpa en vanlig jävla vitvare dvd för då crashar hans ekonomi.
Njea. Det vet jag inte om den gör. Men vi som studerar och har världens skit ekonomi uppmannas att köpa era filmer för annars dör dem ut?
aja efter detta svar så kommer jag inte tveka en sekund på att trycka på "Ladda ner denna Torrent". Det är ju trots allt ni pros som får ha det jävligt kul. Men nu när Jacob har köpt piratdvds av någon Balipöjk så kommer ju Matt stone och Trey parker säkert börja wajna över att folk laddar ner, eller ännu värre stöda någon som gör ett ännu grövre brott piratkopierar.

Aja det jag vill säga är att HH wajnar över att folk tankar deras skit men här går Jacob och köper en piratkopia, kan ju säga att jag kommer tanka utan att ens få den minsta lilla dålig magkänsla över att jag gör fel som tankar era skidfimer.
Sänk priset på filmerna, så köper nog många fler dem.

Idag 13:46 Av: RichardL
Perkal: Lycka till att hitta en orginal film på Bali.....

Indeed, har man någon gång varit i sydostasien så förstår man att det är ytterst svårt att hitta något på marknaderna som inte är piratkopierat, speciellt då Jacob nu inte verkar bo mitt i stan.

Förstår inte riktigt meningen med hela artikeln. Vi alla vet att killen lever att slappt liv, men att dunka ut det på freeride med rubriken "Jakobs Westers sommarlov" där han berättar hur överjävligt bra han lever ser jag inte poängen i. Han ägnar sig åt sina intressen året runt och tjänar dessutom pengar på det. Därför tycker jag en sådan här artikel är som att kasta grus i ögonen på alla andra som får betala för sina nya par skidor varje år. Det är synd, för jag tycker han verkar va en schysst kille annars som skriver autografer till höger och vänster och ställer upp för kidsen, men artikeln skickar signaler om att han inte har fötterna på jorden.

Jag kanske låter som en avundsjuk jävla gråsosse nu, men det är jag absolut inte. Han är proffs, grym på det han gör, och självklart ska han kunna leva på det. Men jag köper inte sånt här "se-vilket-fantastiskt-liv-jag-lever" snack. Perkals kommentar var förövrigt det bästa på länge här på FR.

Jag tycker att varje gång man läser något om Jacob Wester så handlar det om hur jävla gött det är att surfa och hur halvball det är att åka skidor.

!MIN UPPFATTNING!

Idag 13:05 Av: Perkal
Postar det på forumet också så får HH läxa upp Jacob

När du hittar en film i sydostasien i synnerhet på landsbygden som inte är piratkopierad kan du köpa den o posta den till mig.

"Idag 18:45 Av: stay_tuned
Förstår inte riktigt meningen med hela artikeln. Vi alla vet att killen lever att slappt liv, men att dunka ut det på freeride med rubriken "Jakobs Westers sommarlov" där han berättar hur överjävligt bra han lever ser jag inte poängen i. Han ägnar sig åt sina intressen året runt och tjänar dessutom pengar på det. Därför tycker jag en sådan här artikel är som att kasta grus i ögonen på alla andra som får betala för sina nya par skidor varje år. Det är synd, för jag tycker han verkar va en schysst kille annars som skriver autografer till höger och vänster och ställer upp för kidsen, men artikeln skickar signaler om att han inte har fötterna på jorden.

Jag kanske låter som en avundsjuk jävla gråsosse nu, men det är jag absolut inte. Han är proffs, grym på det han gör, och självklart ska han kunna leva på det. Men jag köper inte sånt här "se-vilket-fantastiskt-liv-jag-lever" snack. Perkals kommentar var förövrigt det bästa på länge här på FR."

Snälla, gråt inte.
Förstår inte denna mentaliteten. I sverige är det inte accepterat att vara framgångsrik. Tycker du verkligen att det är så svårt att hantera att wester verkligen har lyckats o kan göra det han är intresserad av i livet?

Snälla du, läs det jag skrev en gång till: "Jag kanske låter som en avundsjuk jävla gråsosse nu, men det är jag absolut inte. Han är proffs, grym på det han gör, och självklart ska han kunna leva på det. Men jag köper inte sånt här "se-vilket-fantastiskt-liv-jag-lever" snack."

Tycker alltså inte alls det är jobbigt att jacob lever ett gott liv, jag förstår bara inte varför man skriver en sådan här artikel och vinklar det på ett sätt som näst intill framstår som rent skryt. Varken artikelförfattaren eller Wester får ut någonting utav det.

haha vrf klagar du för då? om du inte tycker att det är jobbigt?

"Han ägnar sig åt sina intressen året runt och tjänar dessutom pengar på det. Därför tycker jag en sådan här artikel är som att kasta grus i ögonen på alla andra som får betala för sina nya par skidor varje år."

Jag tycker inte alls den är vinklad som om det skulle vara rent skryt. Det är en artikel som beskriver westers "semester" på bali, vad hade du förväntat dig?

Tillbaka
Topp