[Artikel] Nytt direktflyg till Grenoble

Ryan Air inför ny linje från Stockholm till Grenoble i franska Alperna med orter som La Grave och Les 2 Alps som nära grannar.

Läs hela artikeln:

Förutom att man behöver säkert betala 4000 spänn för att få med sig sitt bagage och skidor. Det brukar ju Ryan Air kunna ta rätt bra betalt för.

Sportbagage kostade typ 250 spänn senast jag flög med dom. Och då får det väga i princip hur mycket som helst. Flög till just Grenoble via London med 75kg packning och slapp övervikt.

Exakt, ett skidfodral kostar 25 euro extra och får väga hur mycket som helst. Packade själv in alla skidor, pjäxor, stavar och mycket käder etc sist gång jag flög med dom från Bergamo. Inga problem.

faktiskt så är det så att ryanair inte tar betalt för att man tar med skidor numera. däremot lär man få betala lite pengar för övervikt eftersom pjäxor o diverse utrustning väger en hel del.

min far sa det häromdagen, han hade pratat med ryanair eller nåt o han hade då hört det från honom. men han kan ju fått det om bakfoten.

Billigt och billigt, det blir ju bara billigt om man bokar 4 år innan, biljetterna ens har släppts. Då ska man även åka hem före man åker dit. Annars kostar det 7000.

Tillbaka
Topp