[Artikel] Nytt från GoPro: Hero 9 Black

Stolpe76

Ny medlem
DC Rainmaker har testat Hero 9 i kyla litegrann och jämfört med Hero 8. Däremot så är väl kanske -18 grader celsius lite väl kallt. Den fungerar bara några sekunder då den är nedkyld från start. Att den sedan fungerar över 90 min då den är varm från början och får sedan ligga i -18 är ju inte kanske helt vanligt att man gör.

Eller så är det så man ska göra, starta den och låta den gå bara tills den stannar för att sedan värma den i fickan en stund. Sedan byta till ett varmt batteri och sedan starta igen tills den stannar.

pd

Aktiv medlem
Blir intressant att se vad horisontstabiliseringen kommer att göra för kvalitén på filmer. Om det blir en must have eller om det kommer att göra filmerna lika tråkiga som ett vattenpass. Skulle inte förvåna mig om det i nästa version kommer att gå och styra graden av stabilisering för att det skall bli lite actionkänsla kvar.

Stolpe76

Ny medlem
Precis, horisontalstabilisering tror jag också tar bort känslan av fart i utförsåkning och downhill mm. Det återstår att se, kan nog vara bra om man kan styra detta lite.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp