[Artikel] Nytt skidmärke satsar på trä

Jag känner lite... "Vi marknadsför inte produkten som är bäst, utan den som försöker sticka ut från mängden".

Men funkar det bra så är det ju sweet =)

Det är skoj att tänka i nya banor.. men trä.. ja vet inte riktigt.
Har för mig att det fanns ett österikiskt märke som gjorde något liknande men dom gjorde en crashlandningen innan 3:e kvartalsrapporten..

jag tror att jag gör mig av med mina völkl kuro och satsar på en riktig puderskida. powdermodellen 101 mm verkar ju heeeeeeeelt sjuuuuuuuuuk! :)

Tycker det poppar upp nya bakåtsträvande skidmärke varje vecka nu...

"Vi gör fina kvalitetsskidor med bra flyt och mycket känsla" får inte mig att köpa skidor... Dock tycker jag designen var najs.
Plus för att de kan bygga helt custom, men 3800€ är lite väl svettigt. Tror prislappen är betydligt humanare hos birdos då...

Knappast nyskapande.
Att man sedan stöder AHF som ger pengar till odemokratiska religiösa fundamentalister är väl knappast positivt.

Roligt att designern heter Heidi Blum, då hade jag gjort skidor med Heidi Klum på men bytt ut huvudet till Heidi Blum, hade vart fräckt!

Skidorna kostar 1400 euro för dom vanliga modellerna medan PRO skidan (193 Powder och 194 All Mountain) kostar 1600 euro.. Dom kommer att ha demo dagar över hela alperna denna vinter.. Skidorna finns också att testa på Mountain Air i Verbier..

Håller med många av de tidigare kommentarerna. Får lite Stockholms tendens, de byggs gallerior i stockholm som skulle räcka till norra europa. För många skidmärken för få kunder...

Är dte bara jag som tycker att designen på några av skidorna ser ut som om den skulle vara tagen från en dålig resekatalog?

Mohlkert: Jo, bergsmotivsskidorna är väl lite sådär. den svarta med grått mönster är väl också lite sisådär...

väldigt inne nu att bygga skitdyra skidor!! men hur många vill lägga 14000 på skidor som ändå är slut äfter en säsong.. är värkligen handbyggda skidor dubbelt så bra som vanliga som priset antyder??

Varför gå tillbaka i utveckligen? Jag trodde att man slutade bygga skidor utav trä för en anledning? Sen har jag en erfarenhet med skidor som har en träkärna. Dom knäcks!

Ok, så du kör på någon av Salomons exklusiva skumkärnor?

Mitt tips om ni vill ha skidor som fortsätter leverera pop och kraft trots några år på nacken är kolfiberskidor. DPS är ett ypperligt val!

Kan meddela att Hiediskis INTE är det enda märket på marknaden som kör med endast träkärna. För dom riktigt kunniga och duktiga skidåkarna finns bara ett märke, WAGNERSKIS. Detta märke är ett Amerikanskt märke som tillverkas i samma dal som Telluride (Colorado) ligger i. Produktionen är unik på sitt sätt att den som beställer skidor där, Designar den beställda skidorna själv, man bestämmer allt från radie, mått, typ av belag, hårdhet, mönster på skidan, (har själv en skida med Åreskutan och Sthlm skärgård på) sidewalls, hur många lager glasfiber du vill ha (om du vill ha det) m.m. Alla bör kolla in deras hemsida: www.wagnerskis.com. Lycka till med din drömskida, för det är precis det du kan få, din helt egna unika skida som du alltid drömt om!!!!

Kul, Men roligast är nog att läsa alla kommentarer från alla " förstå sig påare " .
Förhoppningsvis kommer väl snön snart så ni kan logga ut från freeride....eller ni kanske inte vill. Verkar som det är med skidåkning som inom de flesta områden.
De som åker skidor och de som snackar skidor.

" TALK IS CHEAP, ACTION SPEAKS "

Hoppas ni förstod ironin ....
Men allvarligt talat .
Stäng av datorn , på med joggingdojerna, ut o spring i skogen... ta en paus...stick till gymmet...
Ok då. En stund till vid datorn ,men sen...

Dom designerna som finns på bilden i artikeln är vissa av de custom designs som gjort, alltså inte de som man kan köpa.. De hittar ni på deras websida..

Tillbaka
Topp