[Artikel] Professorn

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Professorn
portratt-750x380.jpg

Det finns olika sätt att nå statusen legend. Jan "Professorn" Karlsson är en legend, ett original och har fler skiddagar på ett år än vad du har på en livstid.

Läs hela artikeln:

[Artikel] Professorn
Han är ju som han är den där professorn, alltid glad. Det där "jag, inte lappsjuk"-citatet tvekar jag dock inför. Han är ju mest känd för allmänheten här i byn, genom sitt uppsökande av närmsta själ, för att konversera om allt. Härlig gubbe!

[Artikel] Professorn
Jaså, pensionär, jag trodde han var professor!
Docent blev han i alla genom att sammanföra sin disputation med doktorsavhandlingen...
Kanske vore det ngt att skicka honom till en CMH lodge?

[Artikel] Professorn
HAHA. Professorn, vilken stjärna han är då.
Man kan ju verkligen undra exakt hur många skiddagar han har per säsong, undra om de är möjligt att slå om de ska vara så många som de verkar vara.

[Artikel] Professorn
Skiddagar är ett dåligt mått, räcker ju att åka upp en gång och dricka öl och sedan vackla ner, för at få en skiddag. Skidtimmar är bättre. Eller någon mer avancerad formel: fallhöjd x hastighet x svårighetsgrad (möjligen ska man snarare dividera hastighet med något, blir det för brant/svårt går det ju långsammare än om man bara åker svart backe där man mer eller mindre kan elva med lite skär).

[Artikel] Professorn
Jojo, folk som bor i Åre har förstås många "skiddagar", åker upp med sm-6 eller vad det heter och äter en flottig fläskhamburgare för 345 SEK och står sedan och betraktar folkhavet i backen innan beslutet om vänster- eller högerkanten ner i pestrappet långt om länge ska tas... ka-ching en (1) skiddag!

Snödjup

Tillbaka
Topp