[Artikel] Prylrapport från Skiexpo

Redaktionen

Aktiv medlem
Finska vintersportmässan Skiexpo är först ut med att visa säsongens skidor och prylar. Peter Liljelund samlade sin finska liga och lämnar här sin rapport.

Läs hela artikeln:

Har egentligen aldrig fattat sådana här retrotrender som pjäxorna går mot nu. Naturligtvis är de "moderna" innanför skalet men jag tycker bara formspråket ser gammalt ut. Jag får bara vibbar till 70-talets skidskolor med hårda pjäxor, hårda skidor, hårda fall...

pjäxorna heter full-tilt och är gamla raichle. kanske den bästa pjäxan för dig som ofta får ont i benhinnorna.'
När de flesta K2 åkarna som seth och shane fick slut på gamla raichle pjäxor köpte K2 patentet och tog upp produktionen igen.
kan varmt rekomendera de och amplid colestral för er Bc jibbers där ute:)

k2s pjäxor var väldigt fula ,men säkert hur sköna som helst, Men det var dåligt med bilder !

Hmm... Känns som att läsa ett skidreportage i en dagstidning, dvs. att skribenten knappt är skidåkare själv. Dalbellopjäxorna är "gammal teknik, det är inte så att de olika tungorna är nytt och revolutionerande för i år. Samma sak med IQ-systemet, inte scoop direkt...

Håller med Carled. Massa sak fel i denna artikel tyvärr...

Och K2 har INGA pjäxor. De äger Full-Tilt. Så som de äger Line, Völkl med mera..

Techsled är sämst...

prövade en sådan i åre och de är inte roliga att åka och så sprutar det in snö under styret när man åker så man kan inte svänga.

Men vänta lite här nu.. Ska det inte visas NÄSTA års grejor på dessa tillställningar? De här prylarna såg man ju för länge sedan från mässor...

^^ Håller med, det var grymt på plats. fast snowboardsidan var helt klart mycket grymmare, där var det feelis..

Äntligen! Tack för att ni rappoterade om snowboard i mässan. Jag vet att det har alltid funnits men det här är första gången ni skriver om brädorna. Ett litet framsteg :)

Hehe, kul att man får medhåll för en gångs skull när man som vanligt är negativ till allt och alla... :-D

Kan någon påläst person informera mig om Full tilt pjäxorna? Vad är skillnaden mellan dem och tex salomon jibb pjäxorna?

Igår 13:04 Av: J-rockner
Kan någon påläst person informera mig om Full tilt pjäxorna? Vad är skillnaden mellan dem och tex salomon jibb pjäxorna?
Sök på tredelade pjäxor i forumet.. Finns några stora trådar

Håller med de andra skeptiska. Bara detta påstående fick mig alldeles mörkrädd;
"Den italienska pjäxtillverkaren Dalbello har flera nyheter i vinter, en av dessa är en pjäxa med flera möjligheter att ställa in styvvheten. Flexet på pjäxan är från 100-140 enheter. Genom att byta olika delar på pjäxan till lite styvare komponenter kan åkaren justera styvheten efter behov."
Ni kanske skulle skrivit mindre och laddat upp fler bilder som kompensation för er okunskap på prylfronten...

jag har in handlat ett par k2 pjäxo, (full tilt) tror att jag har aldrig haft en skönare pjäxa:D

Tillbaka
Topp