[Artikel] Rek-ÅRE-d för kabinbanan - men gnissel i kulisserna

Redaktionen

Aktiv medlem
are-kabinbana-750x380.jpg

Åre är mitt i en fin sommarsäsong med bra väder och mycket gäster. Anledningen är att fler vandrare och cyklister väljer att spendera sin lediga tid i byn. Men de som arbetar med cyklingen tycker att man kan göra mer.

Läs hela artikeln:

"Vi har lärt oss att använda rätt material och jobbar för att cykellederna ska klara sig med mindre underhåll." Mindre underhåll än inget är väl svårt ;)

En idé vore ju att hänga på cykelhållare på sidorna av vm8'ans sittliftar så man kan använda både sittlift och gondolerna i vm8an till cyklingen. Det skulle svälja en hel del folk!

Två insatta och kompetenta personer som lever och verkar i både bransch och byn uttalar sig.

Svaret blir:

"– Det finns alltid folk som har synpunkter. Så är det på vintern också. Även om pistmaskinerna går varje dag har folk åsikter. Vi jobbar med yttre förutsättningar och lär oss efter resans gång. Vi har lärt oss att använda rätt material och jobbar för att cykellederna ska klara sig med mindre underhåll. Sen tror jag att med trycket vi nu har måste lägga mer kraft på att se efter lederna, säger Niclas som vi får tag på i bilen på väg mot en kanottur."

Härlig inställning ändå! Så jävla jobbigt med folk som har åsikter till höger och vänster. Speciellt entusiaster som bor i byn. Tips och råd? Se sig om hur andra gör? Inspireras? Långsiktiga investeringar som kan ge tillbaka på många plan längre fram? Trams!

Hade jag varit aktieägare i Skistar hade jag blivit lite orolig.

Med tanke på att Skistar inte (ännu) kan ta betalt för kanotpaddling på Åresjön känns det som ett mirakel att den inte är torrlagd helt än. Snön ska tillverkas. Liftkorten säljas. Le åt kameran Valle! Aooooo!

Tillbaka
Topp