[Artikel] Simon Dumont vann årets show

Redaktionen

Aktiv medlem
Simon Dumont vann en starkt ifrågasatt Big Air-final som mer utvecklades till en publikshow där enbart amerikanske sms-röster krönte vinnaren. Jon Olsson slutade som två och Jacob Wester på tredje plats.

Läs hela artikeln:

jon borde värkligen ha vunnit !! han stompar sönder allt !!!! håller med perkal .. skaffa dommare .. det här är ju ett skämt .. ;P klart simon vinner när han kommer från usa å det är typ bara amrekanare i publiken !!

tycker förra året va perfekt , Domare + Folket , inget sånt skit som dom körde i år , alla vet ju hur amerikaner är !

Fucking american idle!
Ehm Jon borde vunnit,, tycker inte att inrunen ska räknas lite typiskt att inte Jon fatta grejjen though och gjorde en fet inrun han med ?

Jag röstade via xgames.com
Mike Douglas talade om i början av sändningen att man kunde rösta via hemsidan. Funkade jättebra tyckte jag ! Synd att inte fler tog chansen att rösta så. Det skulle givetvis varit domare som dömde. Att säga att det enbart gick rösta via SMS är alltså fel.
Hoppas att de gör om formatet till nästa år, med kval och fler deltagare som bedöms av en Bra och rättvis jury.

Håller inte med dej när du säger att Dumont förtjänade medaljen, PK skulle vunnit följt av Jon ,sen är det kluvet mellan Dumont/Wester

Jon skulle ha vunnit han hade snygg variation i åken och klarade tricken med stomp som bara han kan göra.

glömde skriva att Simon skänkte sin prischeck till rehabiliteringen av sin filmare Riley Poor som bröt nacken för två veckor sedan.
Det är nog samvetets röst som talade.

Pis

Den här meningen är lite sketchy... Justering kanske?
Det var tittarna som var domare via sms-röster på den dom tyckte åkte bäst (det var bara amerikaner som hade möjlighet att rösta).

Och så är Rednex ett band, och rednecks amerikanska bondläppar... ;-)

Det hade varit passande om Jon och Simon enats om att skänka 25% eller motsvarande av första och andraplatsens sammanlagda vinstpeng till Riley och splittat resten, oavsett vem som vann. Och så hade Jon langat Olssonflips och Simon hade kunnat slängt några corkade truck 360's och ändå få 3/4 av rösterna, och på så sätt visa att formatet är värdelöst. Och sedan lagt medaljerna mitt på brottarmattan i sann Ara-anda!

nämn en skidåkare som inte skulle stompa en dubbel frontflip om man bara testade? löklöklök.. dricka sprit o hålla käften e de enda rätta nu

man blir riktigt sur på sånt här.. espn vill väl att amerikanerna ska vinna så dom kommer på en enkel lösning. jag undrar om dumont och shaun white känner att dom är värda medaljerna.

Svenskar kunde visst rösta. Var ju bara att gå in på Xgames.com och klicka :) Jag röstade på Jon men enbart för att han är svensk. Jag gillar Dumonts stil bättre, + att hans superman va SJUKT snygg!!! Ser fram mot slopestyle nu :D

det är väl klart att en amerikan vinner om det bara är dom som kan rösta, nationalist-anda som vanligt

sms hade dom förra året också dock hade dom domare också så publiken hade en röst o domaren en

fyfan för smstjänsten, sabbade bigairfinalen:(. men simon dumont är bra, han förtjänade platsen nästan lika mycket som Jon!

Kul att tråkigaste åkaren inom skidscenen någonsin vinner. I mitt tycke borde det ha varit så här:

1. PK
2. Jon/Jacob

Simon borde inte fått vara med. Att han när han visste att han redan hade tävlingen klar går och langar sina mest basic och utnötta trick är så jävla äckligt. Det enda som hade kunnat rädda Dumont's respekt någorlunda var ifall han och Jon hade kört någon form av bojkott eller om han hade satsat järnet på nya trick som han inte har kört 1000ggr på tävling.

Någon som kan svara på varför det bara var fyra åkare i big airen btw? Hade vart kul att se typ TJ's dubbel, Colbys dubbel och kanske även Bobby's.

var på plats och det var pinsamt att dumont vann..
det kändes som att dumont vunnit oavsett vad han gjort för trick.
sms systemet var en sjuk flopp!

Tillbaka
Topp