[Artikel] Sista dagarna med Erik

Redaktionen

Aktiv medlem
Den 24 april 2011 omkom 33-årige Erik Lundström i en tragisk skidolycka i norska Breidalen. Här berättar Sten Lundström, Eriks bror, om de sista dagarna med Erik.

Läs hela artikeln:

Fint skrivet.
Märkligt sammanträffande: jag "upptäckte" simple man för ca fyra veckor sedan i någon tv-serie och har lyssnat på den massvis sedan dess.

Fin text Sten. Ja, "Simple Man" är en bra låt full av visdom. Det bästa med att göra det man gillar, är att man också finner goda vänner som Erik.

Om man visste att man bara hade 3 dagar kvar att leva, hur många skulle då välja att spendera de dagarna på ett kontor? Förmodligen ingen, de flesta skulle nog gå ut och göra det de trivs med, jag skulle åka skidor. Ändå är majoriteten av alla människor i dagens samhälle kontorsarbetare, och det e ju inte för att det är deras stora passion, utan snarare för att det är det som anses vara normen för hur en vuxen människa ska leva.

Men varför är det på det viset? Vi är väll inte skapade för att åldras i en grå kontorsmiljö?

Varför gör inte fler som Sten Lundström skriver och gör det de verkligen brinner för? Är det så jävla svårt gå mot strömmen, bara för att göra något man verkligen gillar? I think not.

Om du fick frågan vad du vill göra med dina 3 sista dagar på den här planeten och hade ett bra svar, satsa då på att göra det hela ditt liv istället.

Erikbrand: Du skulle bara veta hur mycket negativa reaktioner man möter när man gör så, bryter mot normen, i synnerhet när man börjar komma upp i åren. Men för fan, håll hårt i dina val så länge du känner att de är rätt för dig. För jag antar du gör exakt det du helst vill göra?

Snödjup

Tillbaka
Topp