[Artikel] Skidort i domstol - går med på förlikning

Redaktionen

Aktiv medlem
En man som under vintern 2009 ramlade i skidorten Killington har stämt skidanläggningen och pistörerna som räddade honom. Mannen hävdar att backen var dåligt skött och att pistörerna förvärrade hans skada när de skulle rädda honom.

Läs hela artikeln:

Långt ifrån den värsta stämningshistorien jag har hört från USA. Om skotern han va på voltade så låter det ju som om kan ha skadats ganska allvarligt.

Inte för att vara den som är den, men om både pulka och skoter voltat under nedfarten och så ligger man där i fastspänd från topp till tå, inte fan hade jag heller varit speciellt glad. Sten ska inte heller förekomma i en öppen pist. Det här låter mer som en dåligt underhållen pist och klantiga pistörer!

Ja, alltså, att stämma orten för att man skadar sig i pisten är rätt mesigt. Då har man liksom missat att anpassa farten osv. Men voltar man med skotern som sagt så är det inte helt hundraprocentigt. Kan man inte frakta ner en skadade på ett säkert sätt med skotern får man väl ringa helikoptern.

Jag fick åka skoter en gång i en kanadensisk resort efter att min bindning hade pajjat och dom inte ville ha mig gåendes i pisten. Den färden slutade med att vi var sjukt nära på att krascha och jag fick hjälpa till att putta skotern som inte klara av att ta sig uppför en pist med både mig och föraren på samtidigt... Nu är inte jag någon skoterexpert men antar skotern var för slö och förarn tveksamt skicklig.

Tillbaka
Topp