[Artikel] Skidtest: Extrem Final Opinion 118

Redaktionen

Aktiv medlem
Puff-Extrem-Final-Opinion-118-Engelberg-1000x563.jpg

Svenska Extrem har gjort en ny fet skida för alla freeriders där ute. Den heter "Final Opinion 118" och vi har hårdtestat den nere i Alperna. Här är vårt omdöme. 

Läs hela artikeln:

Kaskar

Aktiv medlem
Blir lite nyfiken på hur en kort radie gör skidan lättare från kant till kant? Hur lätt man tar sig från kant till kant borde väl snarare styras av midjebredd?
Man svänger klart fortare och behöver göra en ny sväng för att inte börja åka uppåt i backen

Pillard

Aktiv medlem
Man svänger klart fortare och behöver göra en ny sväng för att inte börja åka uppåt i backen
Man behöver ja, men inte katten går det fortare från kant till kant. Jag vågar garantera att en spikrak skida med 67mm midja och oändlig svängradie är snabbare från ena kanten till den andra än vad en 120mm midja och radie 15m är.

Kaskar

Aktiv medlem
Man behöver ja, men inte katten går det fortare från kant till kant. Jag vågar garantera att en spikrak skida med 67mm midja och oändlig svängradie är snabbare från ena kanten till den andra än vad en 120mm midja och radie 15m är.
Det var förstås en portion ironi i mitt svar. Det känns som att många tillverkare tar en egenskap och väljer att tolka fritt något som gör den egenskapen positiv

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Står väl inte att den är fortare kant till kant utan lättsvängd från kant till kant..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp