[Artikel] Tänndalsvallen – mellan skogen, våffeljärnet och bygelliften

Redaktionen

Aktiv medlem
MartinOlson-5004-1-1000x499.jpg

Vi har besökt Funäsfjällens överlägset minsta skidanläggning. En charmig idyll som är så nära det kultförklarade TV-programmet Pistvakt du kan komma i modern tid.

Läs hela artikeln:

MartinOlson-5004-1-1000x499.jpg

Vi har besökt Funäsfjällens överlägset minsta skidanläggning. En charmig idyll som är så nära det kultförklarade TV-programmet Pistvakt du kan komma i modern tid.

Läs hela artikeln:
Uppskattad läsning!

Nog för att jag älskar mindre skidanläggningar och ”dolda pärlor”, men en anläggning med ynka 150 höjdmeter- är det något att skriva om? 🤷

Absolut något att prata om . Lärde mig att åka utför där när jag var 10 år.Brorsan och jag körde "störtlopp" med kronometern i vanten. Knallade till fots varje dag tur och retur med all utrustning från Elanders gård där vi hade stuga. Nu bor jag i Frankrike i Alperna sedan 50 år och har åkt färdigt men minnena finns kvar. Åkte också nedför Hamras sluttning med ett lakan uppriggat på stavarna spänt mellan brorsan och mig, allt för att det skulle gå fortare nedför på skaren ! Jösses vad kul vi hade. Kommer ihåg Lill Svens som körde oss på sin vessla. Och Elander som vi fick åka häst och släde med, hälsningar till Kristin förresten.
Katarina f.d. Hallerström

Tillbaka
Topp