[Artikel] Teståkt och betygsatt: Atomic Maverick 95 Ti (2021/2022)

Redaktionen

Aktiv medlem
AtomicMaverick1_utvald2-1000x647.jpg

Vi har teståkt och betygsatt Atomic Maverick 95 Ti, en allmountainskida som lanseras till nästa säsong (2021/2022).

Läs hela artikeln:

fredw

Aktiv medlem
Inget lätt segment för ett "one ski quiver" ...
Just i denna bredd verkar många föredra att dela upp sig på två par skidor, ett för pisten och ett för annat/skog/vårslask/offpist/tur. Och de som kör på ett enda par väljer ofta ändå att lägga prio på antingen det ena eller det andra. Själv vacklar jag än hit, än dit, men drar mig allt längre bort från kompromisser.

PetterElfsberg

Aktiv medlem
Inget lätt segment för ett "one ski quiver" ...
Just i denna bredd verkar många föredra att dela upp sig på två par skidor, ett för pisten och ett för annat/skog/vårslask/offpist/tur. Och de som kör på ett enda par väljer ofta ändå att lägga prio på antingen det ena eller det andra. Själv vacklar jag än hit, än dit, men drar mig allt längre bort från kompromisser.
Nej verkligen inte. Personligen tycker jag det är värt att prioritera en skida som funkar bra när det är mjukt/skog/slask... det gör ju det redan roliga ännu roligare! Isig pist är ju knappt roligt ens från början? Höga toppar och djupa dalar👍

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp