[Artikel] Testat: svenska mobilspelet Grand Mountain Adventure

Redaktionen

Aktiv medlem

Vi har testspelat det svenska skidspelet för mobil "Grand Mountain Adventure". Recensentens betyg är "fyra virvlande, fluffiga Lovikkavantar utav fem möjliga".

Läs hela artikeln:

Grafiken och banorna är riktigt snygga, men jag stör mig verkligen på kameravinkeln!
I ett skidspel vill jag få känslan av att det är jag som åker, och det försvinner helt enligt mig när kameran är uppåt i backen! Men du har säkert rätt i att det underlättar renderingen då mindre av backen måste visas då!

Lansgren

Medlem
Grafiken och banorna är riktigt snygga, men jag stör mig verkligen på kameravinkeln!
I ett skidspel vill jag få känslan av att det är jag som åker, och det försvinner helt enligt mig när kameran är uppåt i backen! Men du har säkert rätt i att det underlättar renderingen då mindre av backen måste visas då!
Jo, visst är det lite så. Personligen störs jag inte jättemycket av det. Tack vare hur man spelar spelet så tycker jag ändå att det här var ett bra val. Det blir en lite mer chill upplevelse å styra den lilla åkaren, fysiken är ju inte jätterealistisk heller. Man måste inte vara på helspänn med förväntan av vad som väntar bakom nästa krök lixom. Men lite synd på höjdkänslan kan jag tycka :)

Okej, detta har inte så mycket med just detta spelet, som för övrigt ser riktigt spännande ut, får vänta till 22:a. Men för 25 år sen spelade jag ett skidspel på en PC, 386 eller kanske 486, kanske rentav en Pentium. Men det var liknande kameravinkel, lite uppifrån, med riktigt dålig bildkvalitet, typ pixlar gubbe. Men det mest spännande var att man var tvungen att skida så långt ner i backen som möjligt innan en björn kom och åt upp dig. Är det nån som har liknande minnen eller har jag drömt om detta fantastiska spel. Jag tycks mig minnas också att det var suupersvårt.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Okej, detta har inte så mycket med just detta spelet, som för övrigt ser riktigt spännande ut, får vänta till 22:a. Men för 25 år sen spelade jag ett skidspel på en PC, 386 eller kanske 486, kanske rentav en Pentium. Men det var liknande kameravinkel, lite uppifrån, med riktigt dålig bildkvalitet, typ pixlar gubbe. Men det mest spännande var att man var tvungen att skida så långt ner i backen som möjligt innan en björn kom och åt upp dig. Är det nån som har liknande minnen eller har jag drömt om detta fantastiska spel. Jag tycks mig minnas också att det var suupersvårt.

johan

Administrator
Det låter som spelet SkiFree

Lansgren

Medlem
Själv tänker jag på ski or die. En av banorna där man åker nerför ett berg. Men då är ju jag av en yngre generation ;)

Kaskar

Medlem
Fick turen att beta-testa spelet. Roligt spel med hyfsat livslängd. Ibland ger man isg bara f-n på att man ska klara en utmaning och sitter och nöter.

För er som inte gillar freeski-genren utan föredrar tidsbaserat så har FIS släppt ett race-spel som app. Det är helt ok faktiskt

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp