[Artikel] Topp 5: Böcker med Johan Jonsson

Redaktionen

Aktiv medlem
Mellan hans framträdande i skidfilmer och som skribent i skidmedia världen över har Johan Jonsson också ett annat stort intresse - han läser. Freeride pratade böcker med en av skidsveriges kanske mest litterära åkare för att få reda på vilka fem böck

Läs hela artikeln:

Oväntad men mycket bra artikel! Freeride.se har höjt nivån rejält på sistone.

Johan J är min nya idol. Filmar man med Xavier de la Rue och har vettiga åsikter och analyser om t.ex litteratur är man väldigt allround. Respekt.

Ser att du har äcklet i din bokhög också! :)
Kul med andra som gillar snowboard(skidor) och litteratur, bra kombination när man är på en skidort och väntar på puder.

JanN - Tackarrr.

Limegreen - Det är inte Lång fin blond som fått mig att flytta till Sthlm. Käringen har jobb här, och det är lätt att flyga till och från.

Kebabkungen - Äcklet är bra, men ingen storfavorit. Borde kanske läsa om den dock... Men eftersom jag fick en bok om eld igår, så kommer det dröja ett tag. Ha ha.

Riktigt intressant artikel och kul att få en personlig inblick! Precis som JanN säger så är det en grymt bra standard på freeride.

Ok JJ, alltid lika intressant.

Skrev precis ett långt inlägg som till mitt förtret valde att försvinna i någon sorts bugg. Där tipsade jag om bl.a. följande böcker:

Walden - Henry David Thoreau; essentiell läsning för alla egentligen.
The Star Rover - Jack London; Jack Londons bästa bok.
Brave New World - Aldous Huxley; bättre än 1984.
Siddharta - Herman Hesse; lättläst och tankeväckande.
Spelkortsmysteriet - Jostein Gaarder; Världens mysigaste författare.

Skrev också något om att det var ett bra val att omnämna tolkien som en bonus, verkligen en magisk värld som står sig lika bra än idag.

Tack för en intressant boklista och tack Kristoffer Frenkel för en bra artikel!

Tillbaka
Topp