[Artikel] Trendspaning på Swesport 2014

Redaktionen

Aktiv medlem
swesp-750x380.jpg

Mässornas tid är nu, och först ut var Swesport i Stockholmsförorten Kista, som länge fungerat som uppvärmning inför ISPO. Givetvis var redaktionen där och botaniserade för att kunna lämna rapport.

För första gången någonsin samkördes Swesport, v

Läs hela artikeln:

charliethon

Aktiv medlem
Som vanligt fabuloso, tummen upp!
Håll gärna ögonen lite extra uppspärrade på black Diamonds nya prylar och Nordicas AM's för brudar.

Du vet vad jag letar efter (nu har jag ju dock slängt min hjälm) och håll allt i minnet - jag vill veta om ALLA nya trender v. 6.
Ses snart!

gzon68

Medlem
Völkl tyktas skall förnya sin freeride linje, bla skal Katana utgå. Vore kul med info.

Mattias821

Ny medlem
Var det allt man fick se av Nordica eller valde ni bort det??
Jag vill gärna se mer av alla skidleverantörer så väntar med spänning på ispo bilderna.

Heddious

Aktiv medlem
Challa: Bien sur! :D

gzon: Vad jag har hört så finns bara kolfiberversionen av Katana kvar från och med nästa år så givetvis ska vi snoka vidare i detta.

Mattias821: Nordica hade inte med sig fler lagg till Swesport, men på ISPO lär det se annorlunda ut så mer om dem kommer.

Lima-ko

Ny medlem
ISPO: gärna Line Supernatural samt Opus Magnum, Völkl, Hendryx, Extrem, Sweet, Norrhöna med flera, om de är med det vill säga (var kanske inte med på Swesport?).

Lowe71

Aktiv medlem
Fantastisk trendspaning!
Kul att Scarpa valt att även satsa på alpina turpjäxor! Telemarken är ju fortfarande glödhet men i framtiden lär nog fler och fler gå över till rando!
Har även hört rykten om att den österrikiska pjäxtillverkaren Dynafit håller på att ta fram en bindning som ska vara väldigt lätt, Tourlite Low Tech!

Broddan

Medlem

@gzon68 och Heddious
Den vanliga Katanan utgår ur Völkls sortiment. Kvar blir V-Werks Katana som också är helt oförändrad till nästa vinter, samma konstruktion och samma utseende.
Inom Freeride linjen hos Völkl blir också Mantra helt ny. 100 mm midja istället för dagens 98 mm. Taper i tip och tail. Rocker fram och bak utan spann i mitten. Liknande shape som RTM 84. Den nya blir också något styvare än dagens.
One och Two fortsätter en säsong till oförändrade. One kommer också i en rosa "dam färg". Den linjen utökas också med en modell Völkl döpt till "Three" som blir drygt 130 mm på mitten. Rejäl taper och en radie på närmare 60 m. Rent puderverktyg :)
Stor nyhet blir också den nya tour linjen kallad "BMT" (Big Mountain Touring).
Läs mer om BMT här: http://friflyt.no/Ski/Ny-karbonlinje-fra-Voelkl

Topp