[Artikel] Tricklexikon

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Tricklexikon
Jag har märkt genom massor med mail, många gästboksinlägg, att många undrar vad tricken heter. Särskilt nu på senaste tiden med newschool-vågen har många nya trick tillkommit, det ena mer invecklat än det andra. Så därför så tänkte jag reda ut begrep

Läs hela artikeln:

Jonthoe

Medlem
[Artikel] Tricklexikon
öööhm,sannaL,varför skriver du en komentar i tricklexikonet om du inte gillar att hoppa.En fråga:varför gick du in på tricklexikon om du inte gillar hopp??
Bra me lexikon,tycker ja:)

hEroze

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
hade varit underbart med något liknande fast för brädåkare då jag är helt värdelös på vad alla trick heter och då jag nu kommit upp till den nivå att jag kan börja lära mig lite mer avancerade trick än 180/360/nosegrab/tailgrab

jackee

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
jag skulle vilja se mer dubbelflippar som hexoflip, pistolflip och sånt=)=)

Tszinkan

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
de är ju samma sak som att twitscha!! vet du inte de. har du inte spelat skate lr? hahahahahahahaha

eddeH

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
jag ska fan sätta en Risky Flip" med en "double plake. inte svårt.....

Ojskar

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
2002-05-07 00:00 Av: Johan_Ax
Hmm tips skit i alla jävla skitnamn alla tycks ju ha ett eget namn för allt så varför bry sig? Det finns ändå ingen anledning till att hoppa det e farligt och det ser töntigt ut. Tacka vet jag Phenix ställ och marknära völkl skidor. Död åt allt jibberisch!

HAHA, så du menar att tajta dräkter och stört ställning e collare än tex en misty 900 i ett bigjump! xD Shiiet killen har konstig smak alltså...

Ojskar

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
Härligt att du sätter upp detta Jakob! riktigt skönt att kolla här när man vill lära sig nått nytt! :)

Ojskar

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
2004-02-03 10:01 Av: norrskenet
låter bra men kan ingen förklara vad en misty 8 är ???? vill såå gärna veta!!
ha det bra kram /mickis

Det är en crashlanding (; men tex misty 9 lr 7:a går ju :P

Adrenaliin1

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
nu har jag varit ute och prövat på D-spin 720 på studsmatta......

det gick åt helvete1 )=

PeeGee

Medlem
[Artikel] Tricklexikon
måste man korsa skidorna när man gör mute, tail, toxic osv för att det ska räknas :P? Och om man inte korsar, vad är det då :O

stenkis

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
Av: PeeGee 2010-05-05 15:11
måste man korsa skidorna när man gör mute, tail, toxic osv för att det ska räknas :P? Och om man inte korsar, vad är det då :O

samma fAST DET HETER TEX uncrossed tailgrab

frebaman

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
bra att de finns dehär :D nu vet man lite mer va kompisarna pratar om x)

MarkusNordvall

Ny medlem
[Artikel] Tricklexikon
Av: cnilsson 2006-11-07 20:19
du glömmde truck driver (tror jag)

Double Plake är ju truckdriver :D

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp