[Artikel] Undersökning: Hur mycket fick du åka?

Redaktionen

Aktiv medlem
undersokning1-750x380.jpg

En sak är säker – det går aldrig att få för många dagar i snön. Men vi är ändå nyfikna på hur mycket tid folk spenderar med det vita guldet, så därför undrar vi nu: hur många åkdagar fick du ihop i vintras?

Läs hela artikeln:

Avslutade säsongen i måndags, 14/7, på Folgefonna, fantastiskt! Sen en ridtur vid Huså och foten av Åreskutan:)

@Heddious , Jopp, fast lite bitter att det blev 2 dagar mindre än säsongen innan även om man prickade alla dagar :D 63 är ju också najs, förmodligen lite fler heldagar än mig :)

3 maddafakking dagar... Katastrof. Två par nya skidor, och bara ett som har åkts. Om jag siktar på revansch i vinter? You bet!

Statistiken i den andra pollen är ju faktiskt rätt intressant. Det finns ju inte särskilt många forum i Sverige som med säkerhet kan kartlägga var svenskar faktiskt åker skidor. Även om inte alla är svenskar.
Nånting att utveckla till framtiden månne...?

@Carled skärpning ;)
@Lee-nus ja, det är lite intressant, det var därför jag la in den också. och eftersom sajten är svenskspråkig kan man väl anta at de som svarar på undersökningen är skandinaver alternativt har någon annan koppling till Sverige, vilket ju ändå får ses som ganska demografiskt relevant.

hur räknar man? nz resa i aug? ligger liksom välldigt mycket mellan slutet på vintern 13/14 och början på 14/15

@fellkan augusti skulle jag nog räkna till nästa vinter, enbart baserat på att de tävlingar (FWQ m.fl) som körs på NZ i augusti brukar räknas till kommande års tävlingsstatistik. (även om det är lite tossigt eftersom det är deras "vinter 2014"). kul med nyazeeland förresten!

Snödjup

Tillbaka
Topp